ساندی تایمز به بررسی یک ضعف بزرگ در کشتی‌های جنگی انگلیس پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، نتایج بررسی های ساندی تایمز نشان داد ضعف تجهیزات نظامی انگلیس، توانایی دفاعی این کشور را در مقابل یک حمله نظامی به شدت زیر سؤال برده است.

از جمله‌ی این ضعف ها، پر سر و صدا بودن کشتی های جنگی انگلیس است که به نظر می رسد زیر دریایی های روسیه می توانند صدای آنها را از فاصله 100 مایلی (160 کیلومتری) بشنوند. همچنین پهپادهای "واچ داگ" انگلیس که 1.2 میلیارد پوند هزینه صرف ساخت آنها شده است، به ندرت در عملیات مورد استفاده قرار می گیرد.

"کریس پری" یکی از افسران نیروی دریایی انگلیس در گفتگو با ساندی تایمز اعلام کرد ناوشکن تیپ 45 انگلیس که در بخش موتور آن مشکلاتی مشاهده شده است، به شدت سر و صدا می کند. ما سعی کردیم با قرار دادن تیغه های چوبی کوچک بین دریچه های آن سرو صدایش را کاهش دهیم. اما موفق به کاهش صدای آن نشدیم.

وی خاطرنشان کرد: هزینه ساخت هر کدام از این کشتی های جنگی دست کم 1 میلیارد پوند بوده است؛ اما این کشتی ها در حین حرکت به قدری صدا تولید می کنند که از زیر دریا صدای یک جعبه پر از پیچ و مهره به گوش می رسد و بنابراین،‌ زیردریایی‌های روسیه بدون نیاز به تجهیزات خاصی می‌توانند حضور آنها را از 100 مایلی تشخیص دهند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار