جشنواره غذاها و بازی‌های محلی، با حضور دانش آموزان و مسوولان بردخون در مدارس این شهر برگزار شد.

برگزاری جشنواره غذاها و بازی‌های محلی در بردخونبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ظهیر محمودی در حاشیه آیین اجرای این جشنواره در دبستان بنت الهدی شهر بردخون اظهار داشت: غذاها و بازی‌ها به عنوان سنبل هر شهر و دیاری حکایت از سرگذشت و اندیشه‌های مردم بوده است که در گذر زمان با کوشش به دنبال بهره‌گیری از فرصت‌ها و امکانات برای تامین سلامت خود بوده‌اند.

وی افزود: در گذشته مردم برای تهیه غذا فعالیت و تلاش‌های زیادی داشته‌اند و بازی‌ها به عنوان عامل سلامتی، همواره در زندگی مردم وجود داشته است که به همین دلیل افسردگی و بیماری کمتر در بین مردم نفوذ می‌کرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون با توصیه به دانش‌آموزان، گفت: ورزش و تحرک را فراموش نکنید و با پرهیز از استفاده مواد غذایی غیر بهداشتی،برای سلامتی و شادمانی از غذاهای سالم و حلال استفاده کنید.

 در این آیین برخی از غذاها محلی و سنتی شامل مرغ محلی، رنگینک، گمنه، انواع دسرها، قیمه محلی، قلیه، حلواخرمایی، نان‌های محلی و انواع ماهی که توسط دانش آموزان ساخته شده بود،بین دانش آموزان و حاضران توزیع شد تا در فضایی آرام صرف کنند.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.