تحصیل بیش از 500 دانشجوی دکتری و ارشد در علوم‌پزشکی ایران/ پایان‌نامه‌ها باید محصول محور شوند

معاون تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی ایران با تاکید بر ضرورت بسترسازی برای به محصول رسیدن پایان‌نامه‌های پژوهشی از تحصیل بالغ بر 500 دانشجوی ارشد و دکتری در این دانشگاه خبرداد. انتهای پیام/

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خویی معاون تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی ایران در همایش جشن روز پژوهش با اشاره به تحصیل بالغ بر 500 دانشجوی ارشد و دکتری در این دانشگاه، اظهار داشت: وجود پتانسیل‌های بالقوه‌ای در صورت بسترسازی مناسب از نظر مالی و معنوی به انجام  پژوهش‌های نتیجه‌بخش و موثر می‌انجامد.
 
وی تاکید کرد: هم اکنون بودجه‌هایی که در علوم پزشکی ایران به پایان‌نامه‌ها اختصاص داده می‌شود، نسبت به سایر دانشگاه‌ها خیلی بیشتر است و البته به دلیل برخی محدودیت ها مانند تاخیر در پرداخت، همه مطالبات در این زمینه تصفیه می‌شود و در این مورد بودجه پایان‌نامه بر زمین نمانده است.

معاون تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم‌پزشکی ایران با بیان اینکه با وجود مزایای چشمگیر دانشگاه نسبت نوشتن پایان‌نامه‌ها توسط دانشجویان، فقط یک همت بزرگ برای استفاده از این پتانسیل‌ها نیاز است، ادامه داد: مهمترین بحث در این مورد موضوع محصول محور کردن پژوهش‌ها است که در این زمینه ایجاد هسته‌های پژوهشی یکی از نمونه‌های آن به شمار می‌رود.  
 
خویی یادآور شد: باید پایان‌نامه های دانشجویی به گونه ای تنظیم شود که به محصول تبدیل شود وگرنه دوران چاپ مقاله بودن خروجی محصول از آن دیگر به پایان رسیده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.