دستگاه ضبط مکالمات صوتی مرکز فوریتهای پزشکی مهاباد راه اندازی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ طاهر آریا مسئول فوریتهای پزشکی مهاباد گفت: در راستای افزایش رضایتمندی و تکریم ارباب رجوع دستگاه ضبط مکالمات صوتی اورژانس 115 مهاباد با اعتبار حدود 140 میلیون ریال از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی خریداری شده است.

وی افزود:این دستگاه قادر به ضبط مکالمات صوتی مخاطب و پاسخ دهنده و ثبت دقیق زمان مکالمه می باشد، تماس های مردمی با شماره 115 در تمام نقاط شهرستان بر روی تلفن مرکز پیام زنگ می خورد. کارشناسان مرکز پیام، با پرسیدن سوالاتی در مورد مشکل اصلی بیمار، سن، سابقه بیماری های خاص، تعداد مصدوم، اطلاعات لازم را برای تصمیم گیری در مورد وی جمع آوری می کنند. لذا از عموم هم میهنان عزیز تقاضا می شود در مواقع بروز حادثه ضمن حفظ خونسردی به سوالات کارشناسان مرکز پیام به درستی پاسخ داده و به راهنمایی های آنها عمل نمایند.

آریا گفت:چنانچه شرح حال ارایه شده مربوط به یک مورد فوریت های پزشکی باشد، پس از گرفتن آدرس دقیق، نزدیکترین پایگاه اورژانس به محل از طریق بی سیم یا تلفن اعزام خواهد شد. و در مواردی که وضعیت بیمار اورژانسی نباشد با دادن اطلاعات لازم به تماس گیرنده، وی را برای انجام اقدامات لازم راهنمایی می کنند . در مواقع اورژانسی با اطلاع به نزدیکترین پایگاه همکاران اورژانس 115 در کمتر از زمان استاندارد کشوری خود را به محل حادثه رسانده و به مداوای مصدومین و یا بیماران می پردازند.

وی خاطرنشان ساخت: روزانه به طور متوسط 200 تماس تلفنی با اورژانس 115 مهاباد گرفته شده که متاسفانه تعدادی از این تماس ها را مزاحمین تلفنی تشکیل می دهند. و این تماس های غیر ضروری باعث ایجاد اختلال در خدمت رسانی بهینه به بیماران و مصدومین می شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.