برای نخستین‌بار طرح تجمیع ریزدانه ها در شیراز اجرایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ غلام‌مهدی حق¬دل رئیس شورای شهر شیراز بیان کرد: طرح تجمیع ریزدانه‌ها با توجه به تسهیلات مدیریت شهری شیراز در بازسازی و ایمن‌سازی بناهای فرسوده برای نخستین بار در شیراز اجرا شد.

حق¬دل افزود: ایران مهد فرهنگ و تمدن است و بالطبع آثار باستانی بسیاری در آن وجود دارد که حفظ آن¬ها مستلزم مرمت و بازسازی آن به سبک معماری ایرانی- اسلامی است  اما شکل-دهی به اِلمان¬های شهری از سبک معماری غربی باعث فراموش شدن سبک معماری ایرانی‌-اسلامی شده است.

رئیس شورای شهر شیراز ضمن اشاره به بازسازی بناهای تاریخی به عنوان اصل معماری و به منظور توسعه فضاهای گردشگری، گفت: در ایمن‌¬سازی بناهای فرسوده بخشی از موضوع ایمن¬سازی مربوط به سیاست¬های ملی و بخش دیگر آن ناشی از سیاست¬های بومی و محلی در هر شهری است و در شهر شیراز حدود 700 امامزاده مدفون هستند که با حمایت¬های مالی شهرداری و شورای شهر توانسته¬‌ایم تاکنون نسبت به بهسازی آن¬ها اقدام کنیم که البته بخشی از موضوع ایمن¬سازی مربوط به سیاست¬های ملی و بخش دیگر آن ناشی از سیاست-های بومی و محلی در هر شهری است.

 حق دل هدف از تجمیع ریزدانه‌¬ها و  معافیت در پرداخت عوارض را ایمن¬سازی بناهای فرسوده برای مالکان توسط دفاتری با نام تسهیل‌گری، قائل شده است.

شایان ذکر است اجرای موفق طرح ریزدانه ها در شیراز، سبب شده که کارشناسان سایر شهرها نیز جهت آموزش و بازدید از این طرح¬‌ به شیراز سفر کنند.  
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار