تبریز؛

رونمایی 6 برنامه کاربردی تلفن همراه در تبریز

6 اپلیکیشن یا برنامه کاربردی تلفن همراه در تبریز رونمایی و معرفی شد.

رونمایی 6 برنامه کاربردی تلفن همراه در تبریز
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ بی می تو در زمینه بیمه خودرو ، قونقا در زمینه تاکسی اینترنتی ، وای بای در زمینه سفارش آنلاین غذا ، فراسیب در زمینه خرید و فروش اپلیکیشن ، میس وان در زمینه خرید عروسی ، سیمرغ در زمینه شبکه های ارتباطی پزشکان و مردم عناوین این برنامه ها هستند.
معاون فناوری و نو آوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم رونمایی این برنامه ها با اشاره به اهمیت و جایگاه فناوری اطلاعات گفت : دولت تلاش میکند برای توسعه و شکوفایی استعدادها در حوزه فناوریهای نو زمینه سازی کند.
دوایی افزود : در همین راستا زیرساختهای تری جی در 500 شهر و فورجی در 200 شهر محقق شده است.
وی خاطرنشان کرد : هر برنامه کاربردی تلفن همراه به اندازه یک واحد صنعتی میتواند شغل ایجاد کند و چون 60 درصد مردم کشور به صورت روزانه از اینترنت استفاده می کنند بازار مهمی برای آنها هم فراهم است.
دوایی گفت : سرانه دسترسی به داده ها هم اکنون 10 برابر و ترافیک اینترنتی کشور به 50 درصد ارتقا یافته بنابراین فرصت برای اجرای انواع برنامه های موبایلی در راستای ارائه خدمات فراهم است.
معاون فناوری و نو آوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین افزود : زیست بوم حمایت از نهادهای دانش بنیان با تصویب مقررات ، ایجاد زیرساختها ، برگزاری دوره های آموزش فناوری ، تربیت نیروهای دانشگاهی و حمایت از تالیف نرم افزارها در راستای حمایت از نوآوران در حال عملیاتی شدن است.
پورمهدی معاون استاندار آذربایجان شرقی هم گفت : شعار ما هر آذربایجانی یک مهارت است و در این راستا ظرفیتهای بسیار حوزه فناوری اطلاعات به کمکمان می آید چرا که قادر است فنون و حرفه های جدید ارائه کند یا از دیدگاهی جدید به مشاغل قدیمی بپردازند.
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.