به گزارش خبرنگار
نبض بازار گروه
اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان همانقدر که داشتن یک گوشی تلفن همراه با یک برند معتبر و یا حتی داشتن لوازم خانگی با یک برند معتبر هائز اهمیت است، داشتن یک اتومبیل شخصی با یک برند معتبر هم میتواند بسیار ارزشمند باشد، حال اخیرا به صمع نظر چندین کارشناسان بین المللی و همچنین آمارهای گزارش شده، امسال هم 500 برند ارزشمند جهان در صنایع مختلف معرفی شدهاند.
که به این ترتیب به معرقی این صنعتگران در عرصه خودرو سازی خواهیم پرداخت:
1- تویوتا
در آخر نیز همانطور که انتظار میرفت، برند خودروسازی تویوتا به عنوان باارزشترین برند خودروسازی جهان با ارزشی 46.255 میلیارد دلاری شناخته شده است که در میان با ارزشترین برندهای جهان هم جایگاه 12 را از آن خود کرده است تا پرونده باارزش ترین برند جهان، بخصوص باارزش ترین برندهای مرتبط با صنعت خودروسازی بسته شود.
2-بی ام دبلیو
باحضور بی ام و، جمع برندهای خودروساز آلمانی در لیست باارزشترین برندهای خودروسازی به عدد 3 میرسد، ولی نکته جالب اینجاست که برند خودروسازی BMW با ارزشی 37.124 میلیارد دلاری بالاتر از رقیب دیرینه خود یعنی مرسدس بنز، در جایگاه 17 باارزش ترین برند جهانی قرار گرفته است.
3- مرسدس بنز
باوجود اینکه مرسدس بنز تقریبا اختصاصی اتومبیل تولید میکند، به عنوان یکی از ارزشمندترین برندهای خودروسازی جهانی شناخته شده است، درحالی که کمپانی خودروسازی فولکس واگن و یا میتسوبیشی گروپ با اختلافی نسبتا زیاد پایینتر از این برند خودروسازی باتجربه قرار گرفتهاند که در این زمینه میتوان جایگاه 21 را در میان باارزشترین برندهای جهان و همچنین ارزش 35.544 میلیارد دلاری کمپانی خودروسازی مرسدس بنز را مشاهده کرد.
4- میتسوبیشی گروپ
باوجود رسوایی به بار آمده برای کمپانی خودروسازی میتسوبیشی و همچنین کاهش ارزش سهام آن، همچنان شاهد حضور برند میتسوبیشی گروپ در میان با ارزشترین برندهای جهانی هستیم که با ارزش 28 میلیارد دلاری، در رتبه 38 جهان قرار گرفته است، هرچند نباید فراموش کرد که خود کمپانی خودروسازی میتسوبیشی برخلاف رقبایش جایگاهی در لیست 10 برند خودروسازی برتر ندارد و تنها به خاطر کمپانی اصلی "میتسوبیشی گروپ" است که علاوه بر صنعت خودروسازی، فعالیت گستردهای هم در بخش تجهیزات الکترونیکی و الکتریکی، ماشین آلات سنگین، ساخت موتورهای مختلف و... دارد.
5- فولکس واگن
بزرگترین کمپانی خودروسازی آلمانی یا به عبارتی بهتر، یکی از سه کمپانی بزرگ خودروسازی جهان هم موفق شده جایگاه خود را در میان 10 برند خودروسازی باارزش سال پیدا کند که در این زمینه جایگاه جهانی آن در میان 500 برند برتر جهان به رتبه 41 رسیده و همچنین ارزش برند آن هم به 25 میلیارد دلار رسیده است.
6- نیسان
بعد از معرفی یک برند آمریکایی، دوباره گردشی به سوی برندی ژاپنی، یعنی کمپانی خودروسازی نیسان داریم که در رده 42 جهانی قرار گرفته است، ولی در میان شرکتهای خودروسازی موجود در لیست به عنوان ششمین برند معتبر و ارزشمند خودروسازی با ارزشی 17.785 میلیارد دلاری شناخته میشود. هرچند رقمی بسیار پایین تر نسبت به سایر رقبای خود دارد، ولی در میان لیست جهانی به عنوان ششمین برند ارزشمند تجاری شناخته شده که اول کار هم گفتیم اعتبار و شهرت و بازاریابی برند هم مورد توجه قرار گرفته است.
7- فورد
جای تعجب نیست که اولین کمپانی تولید کننده اتومبیل با فرمی انقلابی در لیست ارزشمندترین برندهای خودروسازی جهان جای بگیرد، ولی نکته جالب اینجاست که برند خودروسازی فورد در جایگاه هفتم قرار گرفته است که تاحدودی برازنده شرکتی همچون فورد نیست، ولی خب در صنعت گستردهای همچون خودروسازی گرفتن جایگاه هفتم خود یک موفقیت ارزشمند به حساب میآید تا در این زمینه شاهد ارزش برند تجاری فورد به قیمت 22.432 میلیارد دلاری و جایگاه 46 آن در میان تمامی برندهای ارزشمند جهان باشیم.
8- هوندا
یکی از برندهای معتبر ژاپنی که علاوه بر صنعت خودروسازی، فعالیت گستردهای در صنعت موتورسیکلت سازی، صنعت تولید هواپیماهای جت کوچک و دیگر صنایع ماشینی دارد، موفق شده تنها با تکیه بر بخش تولید اتومبیل خود تبدیل به یکی از باارزشترین برندهای اتومبیل سازی در صنعت جهانی باشد که ارزش برند تجاری آن به 21.138 میلیارد دلار میرسد، هرچند جایگاه آن در میان تمامی برندهای ارزشمند جهان به رده 52 میرسد.
9- هیوندای
بعد از اوبر هم کمپانی خودروسازی هیوندای به عنوان با ارزشترین برند خودروسازی در جهان شناخته شده است که با فعالیت بسیار وسیع و موفق خود در این چند سال اخیر، موفق شده با کسب جایگاه 60 در رده جهانی، تبدیل به یکی از ارزشمندترین برندهای موجود در صنعت خودروسازی با رقمی معادل 19.975 میلیارد دلار شود.
10- اوبر (Uber)
شاید برند اوبر به عنوان یک شرکت خودروسازی به شمار نرود، ولی این شرکت فعالیت گستردهای از لحاظ نوآوری و فن آوری در صنعت خودروسازی دارد که فعالیت آن در سال 2016 حدود 32 درصد افزایش پیدا کرده است تا ارزش نام تجاری اوبر در مجموع به رقمی 14.596 میلیارد دلاری برسد. هرچند جایگاه اصلی آن در میان 100 برند ارزشمند جهانی در رده 89 قرار میگیرد.
انتهای پیام/