رییس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی:

فروش اموال قاچاق متوقف شد

دلیری گفت: از تیر ماه امسال فروش اموال قاچاق مکشوفه دربازار متوقف شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  امین دلیری رییس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در نشست خبری این سازمان گفت: در دولت یازدهم فروش اموال تملیکی 141 درصد افزایش داشته چرا که معضل قاچاق عامل تاثیرگذار در عملکرد سازمان است و از تیرماه فروش اموال قاچاق متوقف شده است.

وی گفت: برای معضلاتی که سازمان دچار آن شده تمهیداتی اندیشیده شده به نحوی که کشفیات قاچاق افزایش یافته اما مشکلات خاص خود را دارد این درحالی است که کالاهای متروکه ظرفیت زیادی را برای سازمان ایجاد کرده و حدود 400 میلیارد ریال به زودی فروخته خواهد شد و 600 میلیارد ریال هم اکنون دارای مشتری است.

دلیری با اشاره به برنامه تدارک دیده شده برای فروش الکترونیکی اموال غیرمنقول و منقول اظهارکرد: بیش از 76 درصد فروش ها از طریق الکترونیکی به فروش می رسد.

وی تصریح کرد: کالاهای سازمان را متروکه، قاچاق،ضبطی قضایی و ضبطی گمرکی تشکیل می دهد که تعیین تکلیف می شوند و فرآیند فروش آنها متفاوت است.

دلیری یادآورشد: تمام کالاهای وارده به انبارها ضبط خواهد شد که براین اساس کنترل 90 درصدی برروی آنها صورت گرفته است و این درحالی‌است که پلمپ الکترونیکی نیز بصورت آزمایشی انجام می شود و اگر این سامانه به تولید انبوه برسد بسیار حائز اهمیت خواهد بود و درصدور حواله الکترونیکی واترمارک نیز طراحی شده است.

مدیر عامل سازمان اموال تملیکی در رابطه با سال 94 تصریح کرد: در این سال 2 هدف عملکرد  کمی و کیفی پیگیری شد  و در این مدت 2956 میلیارد ریال اموال منقول با رشد 109 درصدی به اموال غیر منقول به ارزش 1434 میلیارد ریال با رشد 91 درصدی به فروش رسیده است که در مجموع 439 میلیارد ریال اموال با رشد 36 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است.

دلیری با اشاره به اینکه انبارها مملو از کالاهی قاچاق است تاکید کرد: در سال جاری 1086 میلیارد ریال اموال منقول و 368 میلیارد ریال اموال غیر منقول به فروش رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سال گذشته با افت 54.5 درصدی مواجه بوده است.

وی از فروش کالا در بورس خبر داد و گفت: از حدود یک ماه پیش فروش در بورس کالا آغاز شده و دو محموله ورق‌های فولادی رول و تخت به فروش رسیده که در آینده نزدیک، تنوع کالایی صورت گرفته است و خودرو جز این موارد است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار