رییس سازمان بسیج گفت: دشمنان طی قرن‌های گذشته با استفاده از شیوه‌های تبلیغاتی و سرمایه گذاری کوشیدند تفکر لیبرالیستی را در جامعه ما حاکم کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور رییس سازمان بسیج مستضعفین در همایش فرماندهان و اعضای شورای فرماندهی بسیج کارکنان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی که امروز یکشنبه 17 بهمن ماه در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: در این همایش پیرامون موضوع انقلابی‌گری و انقلابی ماندن صحبت خواهیم کرد.

وی افزود: همانطور که می‌دانید یکی از اقدامات امام خمینی(ره) ساقط کردن شاه بود و ایشان انسان را به سوی توحید و خدا باوری متوجه ساخت.

سردار غیب‌پرور تصریح کرد: دشمنان کشورمان طی قرن‌های گذشته با استفاده از شیوه‌های تبلیغاتی و سرمایه گذاری کوشیدند تفکر لیبرالیستی را در جامعه ما حاکم کنند و این‌گونه مطرح می‌کردند که از طریق خدا و دین نمی‌توان کشور را اداره کرد بر این اساس آنها اعلام کردند خداپرستان باید به معابد، مساجد، کلیسا و بروند و اداره جامعه باید به دیگران واگذار شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: توطئه‌گران کشور قرن‌ها بر طبل مخالفت خود کوبیدند و به گونه‌ای فعالیت کردند که حتی از میان 50 کشور مسلمان، کشوری که دولت و حاکمیت آن براساس مبانی دینی باشد وجود نداشت. در چنین شرایطی فردی دست به قیام زد که به اهل بیت‌(ع) معتقد بود. 

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) خانواده و شاگردانش را وقف انقلاب اسلامی کرد ادامه داد: ایشان همه چیز و بیشتر عمر خود را وقف اسلام و انقلاب اسلامی کرد و دشمنان با از بین بردن فرزند ایشان نتوانستند امام (ره) را از راه خود منصرف کنند و در این باره امام خمینی(ره) درگذشت فرزند خود را لطف خدا می‌داند.

سردار غیب‌پرور گفت: در دوران شاهنشاهی چندین هزار مستشار آمریکایی درجه‌دار در برابر ژنرال شاهنشاهی ارجحیت داشت و شرایط به گونه‌ای بود که مستشاران آمریکایی در مأموریت خود به ایران حق توهش داشتند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: در دوران حکومت طاغوت اگر شاه تصمیم بر تغییر ریاست دانشگاه داشت می‌بایست اجازه این تغییر را از سفیر آمریکا دریافت کند. امام خمینی(ره) دل‌ها را به مبدأ هستی بخش متوجه ساخت و کاری کارستان کرد.


وی با تأکید بر اینکه امام(ره) استقلال، آزادی و سربلندی را در ذات خداوند می‌دانست اضافه کرد: با این اندیشه امام خمینی(ره)، مردم او را همراهی کردند و افرادی که ایام انقلاب را تجربه کرده‌اند به یاد دارند که یک ندا از امام(ره) مردم را به خیابان‌ها می‌کشانید و آنها حتی به جان خود هم فکر نمی‌‌کردند و برای حمایت از امام(ره) به خیابان‌ها می‌آمدند.

سردار غیب‌پرور با بیان اینکه انقلاب اسلامی روی آوری بشر به سوی دین بود گفت: این مسئله سرمایه کمی نیست؛ لذا باید قدردان آن بود و دشمن نسبت به آن آگاه است و از ابتدا با ما بنای مخالفت گذاشته است. اندیشه بیان امام خمینی(ره) استقلال بود و مردم در دوران شاهنشاهی نمی‌خواستند نوکر باشند. 
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: دشمنان کشورمان قصد تهدید، تحقیر و تطمیع دارند. آنها با استفاده از تهدید استوانه‌های انقلاب اسلامی همچون شهید رجایی، باهنر، دستغیب را به خاک و خون کشیدند و نزدیکان امام(ره) را کنار زدند و قصد داشتند حتی امام خمینی (ره) را تطمیع کنند.

وی با اشاره به اینکه اوج خط دشمنی علیه کشورمان 8 سال جنگ تحمیلی بود اظهار داشت: بعد از حمله صدام به کویت دشمنان جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند که در جریان 8 سال جنگ تحمیلی بیش از 50 کشور صدام را یاری می‌کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه ما حق نداریم به آمریکا لبخند بزنیم تصریح کرد: برخی توطئه و دشمنی آمریکا را علیه کشورمان در طول دفاع مقدس فراموش کردند متأسفانه هنوز استخوان‌های شهدا از مناطق جنگی کشف می‌شود این شهدا کسانی هستند که گلوله به صورت مستقیم بر پیکر آنها اصابت کرده است. 
  
وی ریشه اصلی جنگ را در انقلاب اسلامی دانست و افزود: به خاطر خداجویی و استقلال طلبی با ما دشمنی می‌کنند.

غیب‌پرور ادامه داد: امام مردم را از مردم عصر پیامبر والاتر می دید زیرا آنها همواره حامی اسلام و انقلاب بودند همچنین در مراسم استقبال و تشییع پیکر مطهر امام راحل از حمایت خود مضایقه نکردند به طوری که خداوند هم برکت این حضور را به آنها اعطا کرد و این برکت پس از درگذشت امام راحل همان حضور مقام معظم رهبری بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: از دشمنی‌ها علیه کشورمان به هیچ وجه کاسته نشده نمونه این موضوع را در سیاست و راهبردهای رئیس جمهور جدید آمریکا می‌توان دید البته باید گفت غیر از این مسئله از نظام آمریکا انتظار نمی‌رود و همواره رؤسای جمهور آمریکا با کشورمان سیاستی این چنینی داشتند.

وی با بیان اینکه مطمئن هستم آینده به نفع اسلام خواهد بود اظهار داشت: آینده‌ای پر از موفقیت و امید در انتظار کشورمان خواهد بود و این باور قلبی همگان است. اگر کسی علیه کشورمان حرکتی انجام دهد اهمیتی ندارد چرا که وظیفه ما بیداری و بصیرت است.

غیب‌پرور با اشاره به اینکه انقلابی ماندن دشوار نیست تصریح کرد: باید گوش‌ها را تیز و ترس‌ها را باز کرد و صره را از ناصره تشخیص داد تا فریب دنیا را نخوریم همانطور که می‌دانید کشورمان نیازمند اتحاد و انسجام است هرچند که حول محور ولایت هستیم اما باید آگاه و بصیر باشیم چرا که دشمنان درصدد خدشه‌دار کردن اتحاد کشورمان هستند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: ممکن است در کشورمان موانع و مشکلات بسیاری وجود داشته باشد به عنوان نمونه همگان از  بیماری اقتصاد آگاه هستند لذا باید موارد این چنینی را رفع کرد و از هزاران نیروی جوان تحصیلکرده در کشوری غنی و ثروتمند استفاده کرد.

وی با تأکید بر اینکه باید بسیجی عمل کنیم خاطر نشان کرد: بسیجی به معنی کانون امیدبخشی به مردم است بدان معنا که باید مشکلات مردم را گره گشایی کرد و هر جا بار انقلاب بر زمین بود آن را بر دوش بگیریم.

غیب‌پرور متذکر شد: اگر در زمینه فرهنگ و اتحاد مشکلی وجود داشته باشد می‌توان نسبت به رفع آن اقدام کرد. انقلابی‌گری به معنای دشمن شناسی بوده و بدین معنا است که باید به موقع و به اندازه عمل کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: بسیجی شخصی است که همواره یاد شهدا را در ذهن و دل داشته باشد و دعاگوی رهبر و انقلاب اسلامی باشد. همه ملت بسیجی هستند به همین دلیل دشمن تمایلی به دوام انقلاب ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جان فشانی آتش‌نشانان در حادثه پلاسکو اظهار داشت: در این حادثه تلخ خداوند جلوه‌ای به ما نشان داد. انسجام ملی در روز تشییع پیکر آتش نشانان مشاهده شد و می‌توان گفت خط ایثار و فداکاری همچنان ادامه دارد، این خط مبارک دفاع از دین خدا نورانی است.

غیب‌پرور متذکر شد: نباید از ارزش‌های نظام، انقلاب و رهبری کوتاه بیاییم. انقلاب زنده است چون خط شهدا زنده هستند، انقلاب پابرجاست زیرا رهبری پابرجاست. دشمنان از تخاصم خود کم نکردند و ما باید نسبت به این مسئله آگاه باشیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار