اجرای تئاتر خواب در حنجره خروس، از بیست و هفتم بهمن ماه امسال در آبادان به روی صحنه می‌رود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛وزیری کارگردان تئاتر خواب در حنجره خروس که پس از هشت سال دوری از عرصه نمایش تولیدی جدید را آماده کرده، در این خصوص گفت:خواب در حنجره خروس پس از دریافت مجوزهای لازم از بیست و هفتم بهمن ماه، همزمان با بازگشایی مجدد تالار ثامن‌الائمه آبادان برای عموم به روی صحنه می‌رود.

بهزاد وزیری مدت اجرای این تئاتر را 10شب اعلام کرد و افزود:هر چند سال یکبار، نمایشی را کارگردانی می‌کنم و اندوخته‌های چندساله‌ی خود را با مخاطب به اشتراک می‌گذارم.

این کارگردان آبادانی تئاتر، زمان خواب در حنجره خروس را بیش از دو ساعت عنوان کرد و گفت:محمد سلمان‌پور، مهدی پرویش، ابتسام بغلانی، الهام چاسبی، شهرام پورعسگر، سهراب منصوری و آیدا کاظمی، بازیگران خواب در حنجره خروس هستند.

وزیری با بیان اینکه تئاتر هنری فرهیخته‌تر از دیگر هنرهای همنوع است و مخاطبان آن باید به لحاظ فکری و بصری چالش بیشتری را بپذیرند، گفت:در انتخاب نام نمایش به دنبال اسمی روشنفکرانه نبودم و در کارهای پیشین نیز این ادعا ثابت شده است، انتخاب این نام ماسک نیست بلکه واقعیتی ساده است.

وی اضافه کرد:در' خواب در حنجره خروس' می‌خواهم بگویم چرا اطلاعات غلط‌اند و خاطره‌ها سرجای خود نیستند، این کار چندصدایی است و صداها در کنار هم زیست می‌کنند و وحدتی که یک کار کلاسیک دارد را نخواهید دید.

کارگردان و نویسنده تئاتر خواب در حنجره خروس تصریح کرد:جامعه‌ تحصیلکرده و دانشگاهی، مدارس، انسان‌های فرهیخته، روزنامه‌نگاران، معلم‌ها و هنرمندان به تغذیه‌ی فکری نیاز دارند و خواب در حنجره خروس می‌تواند این تغذیه فکری باشد.

انتهای پیام /د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.