نشست پرسش و پاسخ فيلم «سارا و آيدا» با حضور عوامل این فیلم در سالن سعدى برج ميلاد برگزار شد.

نشست «سارا و آیدا» در برج میلاد/ علیه تزریق ناامیدی به جامعه
به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست پرسش و پاسخ فيلم «سارا و آيدا» با حضور عوامل این فیلم در سالن سعدى برج ميلاد برگزار شد.
 
در این نشست که با حضور مازیار میرى تهیه كننده و كارگردان، مصطفى زمانى، غزل شاكرى، پگاه آهنگرانی و شیرین یزدان بخش، بازیگران، همایون اسعدیان مجرى طرح، امیر عربى فیلمنامه‌نویس، احمد مرادپور تدوینگر، شیوا رشیدیان طراح صحنه و لباس و اجراى محمود گبرلو برگزار شد، مازیار میری در پاسخ به انتقادی مبنى بر درنیامدن شخصیت‌های مرد قصه، گفت: من كسانی را كه فكر می‌كردم برای شخصیت‌ها بهترین گزینه هستند، انتخاب كردم. با توجه به اینكه بار اصلى فیلم به عهده خانم‌ها بود، كار بازیگران مرد بسیار سخت می‌شد. آقاى چنگیزیان كاراكتری سخت و به شدت منطقی را در این فیلم داشت كه به نظر من توانست آن نقش را در بیاورد. 

وی درباره پایان بندی فیلم گفت:  ما دو پایان را برای فیلم، فیلمبرداری كردیم. اینكه شخصیت سارا پای كاری كه انجام داده بیایستد و یا نایستد. به این دلیل كه علاقه مندم باید پای كارهایی كه می‌كنیم بایستیم، این پایان را برای فیلم انتخاب كردم. 

كارگردان فیلم «سارا و آیدا» تصریح كرد: شاید واقعیت جامعه ما چیز دیگری باشد، اما ما به این نتیجه رسیدیم كه می‌توان نقطه امیدی را إیجاد كرد و به این دلیل این پایان را بهتر دانستیم. 

وی با بیان اینكه فیلمسازان اجتماعی كشور ثبت زمانه می كنند، ادامه داد: شرایط جامعه ما جدا از فیلمسازان ما نیست. بی اخلاقی در جامعه نهادینه شده است. سینمای ایران تلاش می كند شرایط را تغییر دهد و در میان همه این بی اخلاقی ها، امیدی را به جامعه تزریق كند. 

همایون اسعدیان در پاسخ به انتقادات مطرح شده درباره فیلم، گفت: ساخت فیلم به پرتاب نیزه می ماند كه ما نمی‌دانیم نیزه كجا پایین می‌آید. باور من بر این است كه ما فیلم آبرومندی ساختیم. به ما گفته شد پایان داستان را عوض كنیم كه خوشایند باشد اما ما این كار را نكردیم. 

وی ادامه داد: در جامعه‌ای كه همه چیز سیر نزولی دارد و به اندازه كافی نا امیدی وجود دارد، اجازه دهید كه ما در سینما ناامیدى را رشد ندهیم. هر فیلمی در زمان خودش معنی می دهد و این فیلم هم متعلق به امروز است. من فیلمم را می سازم و شما انتقادتان را بكنید. 

امیرعربى، فیلمنامه نویس «سارا و آیدا» در انتقاد به اینكه حادثه درون فیلم برآمده از قصه نیست و تحمیل شده است، گفت: فیلمنامه نویس ها و درام نویس ها از اینكه حادثه را در گره گشایی بیاورند، منع شده‌اند. مهم شكل ورود به حادثه و خروجش است. در فیلمى كه زیرمتن جبر و اختیار دارد، گنجاندن چنین حادثه‌ای ایرادی ندارد. 

عربی درباره شخصیت پردازی‌های فیلم گفت: تعریف من از شخصیت پردازی درست، این است كه نقاط منفی شخصیت در خدمت درام داستان باشد. 

 وی نیز به انتقادات پاسخ داد و تصریح كرد: ما دنبال حرف بزرگ زدن نبودیم، می خواستیم یك داستان كلاسیك داستان گو را روایت كنیم كه البته نوشتن روی كاغد چیز قابل پیش بینی نیست. 

غزل شاكری نیز درباره نقشش در فیلم و حادثه فیلم اظهار داشت: سارا بر اساس مشكلات دیگرى، وارد ماجراهایی می‌شود. ویژگی این داستان برای ما همان حادثه‌ای بود كه منجر به مرگ دوستش شد و یك اشتباه باعث اتفاقات زیادى شد. 

مصطفی زمانى نیز درباره نقش سعید توضیح داد: رابطه آیدا و سعید كاملا سطحی است و در فیلم این رابطه سطحی كاملا مشخص است. آقای میری تنها از من می‌خواست كه خودم باشم.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار