استاندار ایلام گفت: چهار بانده کردن محور مهران به دهلران و بازگشایی مرز چیلات و بازارچه این مرز تا قبل از اربعین سال آینده انجام می‌گیرد.

اتمام 4 خطه شدن مسیر مهران – دهلران تا قبل از اربعین 96 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از دهلران؛ محمدرضا مروارید استاندارایلام همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در سفر به شهرستان مرزی دهلران در جمع مردم روستای «بیشه دراز» در یادواره 39 شهید این روستا،گفت: برخی از مسائل در سطح استان باقی‌مانده که باید در سطح ملی و حتی بین‌المللی مطرح شوند مانند تعداد شهدای روستای بیشه دراز که متأسفانه موردتوجه قرار نگرفته و باید در تقویم ثبت شود.

وی بابیان اینکه باید تلاش کنیم این روستا را در سطح کشور معرفی کنیم، افزود: انقلاب اسلامی از همان ابتدا که پیروز شد هدفش این بود که مردم را از نظر زندگی به حد مطلوب برساند.

مروارید با اشاره به اینکه در اوایل انقلاب با تصمیم امام خمینی(ره) یک روز از درآمد نفت کشور را در اختیار استان محرومی مثل ایلام قرار می‌دادند، خاطرنشان کرد: استکبار از همان روزهای اول دشمنی خود را با انقلاب اسلامی ایران آغاز و جنگ را بر ما تحمیل کرد و در استانی مانند ایلام که در خط مقدم جبهه بود خسارت‌های زیادی وارد و خدمات عمومی و اقدامات عمرانی به تعویق افتاد.

استاندارایلام ادامه داد: بعد ازآن فرایند بازسازی انجام و فعالیت‌های خوبی برای جبران عقب‌ماندگی‌های تاریخی شکل گرفت و و در سالهای اخیر باوجود تحریم‌ها مردم استوار و پایدار به انقلاب خود وفادار ماندند.

مروارید با بیان اینکه با درایت دولت تدبیر و امید و دستگاه دیپلماسی در جریان برجام خیلی از مشکلات حل و برخی مشکلات بر سر راه نفت و گاز مرتفع و الان وضعیت فروش نفت بهتر شده است، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید به روستاها توجه ویژه‌ای دارد و احیاء روستاها به عنوان کانون‌های تولید را در دستور کار خود قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: کارهای زیادی در دهلران انجام‌شده و و مشکلات این روستا و روستاهای دیگر شهرستان احصاء شده است و در برنامه داریم با توجه به شهدای زیاد این روستا یک اِلمان در شأن شهدا در ورودی این روستا ساخته و با همکاری صندوق کارآفرینی امید «طرح روستای بدون بیکار» در بیشه‌دراز اجرا شود.

مروارید اضافه کرد: چهار بانده کردن محور مهران به دهلران با اعتبار 500 میلیارد تومان در نظر گرفته ‌شده و بازگشایی مرز چیلات و بازارچه این مرز در دستور کار است که امیدواریم تا قبل اربعین این خواسته‌های مهم محقق شود.


پروژه آبیاری و زهکشی اراضی میمه کلنگ‌ زنی شد
 
همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر کلنگ‌ پروژه آبیاری و زهکشی اراضی میمه با حضور استاندار ایلام به زمین زده شد.
 
"مهدیزاده " مدیرعامل آب منطقه ای استان ایلام گفت :  4 هزار هکتار از اراضی مستعد دشت  دهلران تحت پوشش آبیاری مدرن قرار می‌گیرد.

 بهره برداری از طرح تسطیح اراضی دردهلران
  
همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر پروژه تسطیح اراضی، اجرای شبکه فرعی و باقیمانده شبکه اصلی آبیاری و زهکشی دویرج(1) با حضور  استاندار ایلام و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به بهره برداری رسید.

استاندار ایلام گفت: مساحت تحت پوشش این طرح 3920 هکتار با مبلغ اولیه 307800 میلیون ریال و مدت پیمان 24 ماه و هدف آن افزایش بهره‌وری آب، بهبود راندمان آبیاری و افزایش سطح تولید محصولات و سازماندهی نظام بهره‌برداران از منابع آب و خاک و افزایش اشتغال است.
محمدرضا مروارید " افزود ،این طرح تاکنون در 500  هکتار انجام شده و تا پایان پروژه به 1000 هکتار خواهد رسید.
 
دردهه فجر گاز به روستاهای دهلران رسید
 
 پروژه گاز رسانی به روستاهای «پتک دیناروند» و «دشت اکبر» با 21 کیلومتر خط لوله و 180 انشعاب در پنجمین روز از دهه فجر به بهره برداری رسید.

 این پروژه با هزینه 1 میلیارد تومان 220 خانوار را از نعمت گاز طبیعی برخوردار کرد.

مجتمع فرهنگی و هنری دهلران افتتاح شد.
 
  "علی محمد نیاکان" مدیر کل ارشاد استان ایلام ایلام  در این آیین اظهار داشت: این مجتمع فرهنگی پس از سالها با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افتتاح شده است.

وی بیان داشت: این مجتمع فرهنگی و هنری در دو طبقه و ۱۱ هزار مربع مساحت با مدرن ترین فضاهای فرهنگی و هنری ساخته شده است.
نیاکان افزود: افتتاح این مجتمع نقش مهمی در توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری شهرستان دهلران دارد.


انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.