ربیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی از تعیین تکلیف منابع 9 بیست و هفتم بیمه تامین اجتماعی و شفاف شدن آنها در قانون برنامه ششم توسعه خبر داد.

اختصاص 60درصد از منابع تامین اجتماعی به وزارت بهداشت/  منابع 9بیست و هشتم شفاف‌سازی می‌شودعلی نوبخت رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه برای سلب تمام بهانه‌ها و طرح تجمیع منابع، تکلیف منابع 9 بیست و هفتم بیمه تامین اجتماعی روشن می‌شود، بیان کرد: در این راستا و همچنین با اهتمام به دستور رییس جمهور نظارت‌های مجلس برای تعیین میزان دقیق این منابع آغاز شده است.
 
وی افزود: باید مقدار منابع 9 بیست و هفتم بیمه تامین اجتماعی تعیین گردد ولی برای این مقدار که فعلا اطلاعات آن به دست آمده، 60 درصد صرف بیمارستان‌های وزارت بهداشت و 40 درصد نیز مختص بیمارستان‌های تحت پوشش تامین اجتماعی است.  
 
وی با اشاره به مصوبات اخیر مجلس در خصوص منابع تزریقی به طرح تحول سلامت، تصریح کرد: علاوه بر ردیف‌های مشخص سازمان برنامه و بودجه‌ و سایر درآمدهای اختصاصی در حوزه بهداشت و درمان دو منبع درآمدی بیمه‌های تامین اجتماعی و بیمه سلامت نیز بخش عظیمی از منابع مالی خود را به بحث طرح تحول سلامت اختصاص داده‌اند.

رییس کمیسیون بهداشت مجلس همچنین درخصوص شفاف سازی بخش عظیمی از منابع بیمه تامین اجتماعی ، گفت: تکلیف وضعیت دو بیمه اساسی و مجریان طرح تحول نظام سلامت برای سال آینده روشن شده، طرحی که قطعا در آن مزایایی برای مردم کشور وجود دارد.
 
وی ادامه داد: طرح تحول نظام سلامت معایبی هم دارد که البته با اهتمام مجلس و پیگیری‌های کمیسیون بهداشت یکی پس از دیگری رفع می‌شود و از سوی دیگر مجلس مراقبت می‌کند تا قانونی بلااجرا نماند.
 
نوبخت با اشاره به اجرایی نشدن قانون تعرفه خدمات پرستاری که چندسالی است بر زمین مانده، اظهار داشت : چه در زمینه قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و چه در تصویب قوانین جدید این بار بسیار جدی‌تر از قبل هستیم و با استفاده از اختیارات قانونی اجازه‌ی روی زمین ماندن قانون را به هیچ کس نمی‌دهیم .
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار