تحقق «مدیریت سبز» در محیط‌های دانشگاهی در بودجه سال 96 وزارت علوم

معاون اداری مالی وزارت علوم گفت: در بودجه 96 یک ردیف بودجه برای اجرای مدیریت سبز در دانشگاه کشور در نظر گرفته شده است تا دانشگاه‌ها بدون هیچ مشکلی بتوانند این طرح را به خوبی اجرا کنند.

اختصاص ردیف بودجه‌ای برای اجرای طرح مدیریت سبز در لایحه بودجه 96به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین امید معاون اداری مالی وزارت علوم در حاشیه افتتاح اولین نمایشگاه دستاورد دانشگاه‌های کشور در حوزه مدیریت سبز اظهار داشت: وزارت علوم تاکید ویژه‌ای بر مدیریت سبز و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر دارد و در این زمینه تلاش‌های بسیاری را انجام داده است.
 
وی بیان کرد: در بحث مدیریت سبز پایان‌نامه‌هایی کار شده اما نگاه ما به این مسئله راهبردی است و در جهت اجرای مقوله مدیریت سبز به وسیله دستگاه‌های اجرایی قدم‌های خوبی در این زمینه برداشته شده است.
 
امید ادامه داد: دستاوردهای دانشگاهیان در حوزه انرژی های تجدیدپذیر، پاک و خورشیدی از پیشرفت قابل تقدیری برخوردار بوده  و به زودی با حضور وزیر علوم در دانشگاه یزد طرح استقرار پساب به بهره‌برداری می‌رسد که در این طرح با استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری، فضای سبز دانشگاه‌ها آبیاری خواهد شد.
 
معاون اداری مالی وزارت علوم تاکید کرد: توافقات خوبی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی، محیط زیست و وزارت علوم صورت گرفته تا از طرح‌های حوزه مدیریت سبز حمایت کافی و کامل شود و در این زمینه دستورالعمل‌هایی نیز به معاونت فرهنگی دانشجویی در جهت اجرای مدیریت سبز در دانشگاه‌ها صادر شده است.
 
وی ادامه داد: در بودجه 96 یک ردیف بودجه برای اجرای مدیریت سبز در دانشگاه کشور در نظر گرفته شده تا دانشگاه‌ها بدون هیچ مشکلی بتوانند این طرح را به خوبی اجرا کنند.
 
امید تصریح کرد: امیدوارم که با کمک دولت و سازمان برنامه و بودجه سال آینده سالی پر بار در جهت اجرای برنامه‌های مدیریت سبز و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک باشیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار