نخستین مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی کشور در مرکز آموزشی درمانی قلب و عروق شهید مدنی تبریز راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ نخستین مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی کشور که با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در مرکز آموزشی درمانی قلب و عروق شهید مدنی تبریز راه اندازی شد.

در این مرکز تولید، گسترش و نگهداری سلول های بنیادی از بافت های مختلف و ارائه خدمات پزشکی بازساختی انجام می شود.

تولید فرآورده های سلولی و خونی مختلف و همچنین ذخیره کردن نمونه های سلولی، خونی و بافتی برای اهداف درمانی از جمله مهمترین فعالیت های این مرکز است.

تجاری سازی فرآورده های سلولی و سلول های بنیادی از دیگر اهداف راه اندازی این مرکز است.

در مرحله نخست راه اندازی این مرکز سلول های بنیادی جداسازی و نگهداری شده و فرآورده های مختلف سلولی را تهیه و زمینه لازم برای سلول تراپی فراهم می شود.

برای راه اندازی این مرکز حدود 30 میلیارد ریال هزینه شده و متشکل از مراکز تحقیقاتی مختلف، اتاق تمیز، آزمایشگاه مولکولی، بخش های درمانگاهی و بستری است.

با توجه به پروژه های مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی مقرر است هر ساله 300 میلیارد ریال برای تکمیل آن هزینه شود که 100 میلیارد ریال این رقم از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به این مرکز مساعدت می شود.

انتظار می رود در صورت تحقق حمایت های لازم در انتهای ششمین سال بهره برداری از پروژه همه اهداف راهبردی آن محقق شود. 

مرکز تحقیقاتی سلول های بنیادی، ایمولوژی، هموتولوژی از جمله زیرمجموعه های مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی است.

پزشکی بازساختی از جمله علوم نوین و رو به پیشرفت است که پیش بینی می شود ارزش آن در سال 2030 در سطح جهان به حدود 170 میلیارد دلار برسد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.