ششمین مهد قرآنی در شهرستان آمل افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،وحید حسین زاده رئیس اداره بهزیستی شهرستان آمل گفت :  ۴۷ مهد کودک شهری و ۶۳ مهد کودک روستایی در شهرستان آمل در حال فعالیت هستند.

وی افزود: از مجموع 32 هزار کودک زیر ۶ سال شهرستان آمل تنها ۳۲۰۰ کودک در مهدهای کودک تحت نظارت این اداره آموزشهای لازم را دریافت می کنند.

حسین زاده با بیان اینکه به منظور توسعه روستا مهدها در شهرستان آمل ،یارانه یک وعده غذای گرم از سوی بهزیستی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: با توجه به اینکه قانون فاصله مکانی برای روستا مهدها نسبت به مهدهای شهری از سختگیری کمتری برخوردار است، بهزیستی شهرستان آمل تمام تلاش خود را برای گسترش روستامهدها و تاسیس آنها در بیشتر روستاها در سطح شهرستان به کار گرفته است.

رییس اداره بهزیستی با بیان اینکه متاسفانه نیمی از معلولیتهای پس از تولد مربوط به مسایل ژنتیکی است، از اجرای طرح غربالگری ژنتیک در دو ماه اخیر خبر داد و افزود: حدود ۵۰۰ زوج تاکنون به این اداره جهت مشاوره و تست غربالگری ژنتیک مراجعه کردند که با بررسیهای انجام شده حدود ۲۱۰ زوج از نظر اختلالات و بیماریهای ژنتیکی پرخطر تشخیص داده شدند.

وی افزود: این تعداد به پزشک ژنتیک معرفی شدند تا با آزمایشهای لازم از تولد فرزند معلول جلوگیری به عمل آید.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.