تبریز؛

آغاز طرح الکترونیکی خدمات بیمه ای دراستان

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجانشرقی ازآغاز طرح الکترونیکی شدن خدمات بیمه ای در این استان خبر داد.

آغاز طرح الکترونیکی خدمات بیمه ای دراستان
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مدیرکل بیمه سلامت آذربایجانشرقی گفت : طرح الکترونیکی شدن نسخه دارویی ، آزمایشگاهی وپزشکی تحت نرم افزار جدیدی به نام شرکای کاری در این استان آغاز شده است .

 دکتر وحید مجیدی در آئین کلنگ زنی احداث محل ساختمان بیمه سلامت شهرستان سراب ، هدف از اجرای این طرح را حذف خدمات زائد ، کنترل هزینه ها  و ارتقای سظح سلامت جامعه عنوان کرد و افزود : با اجرای طرح الکترونیکی و اینترنتی بیمه سلامت ، اطلاعات هویتی بیمه شدگان و خدمات درمانی آنها ادغام شده و علاوه بر رصد سوابق بیمه ای و درمانی افراد ،از تکرار درمان بیماران جلوگیری می شود .

 وی با بیان اینکه این طرح با 70 درصد پیشرفت در سطح استان در حال اجراست گفت : ثبت اطلاعات تمامی  داروخانه ها و مراکز آزمایشگاهی و تصویر برداری پزشکی تا پایان این ماه به اتمام می رسد و بعد از آن اطلاعات ومشخصات پزشکان را به این سیستم وصل خواهیم کرد .

وی ادامه داد : از سال آینده خدمات درمانی ، تجویزو تحویل نسخه بصورت اینترنتی و الکترونیکی ارائه خواهد شد .

 مجیدی  با اینکه 57 درصد جمعیت آذربایجانشرقی تحت پوشش بیمه سلامت هستند افزود : در سطح این استان 2 میلیون و 300 هزار نفر از خدمات بیمه سلامت استفاده می کنند .

 وی ادامه داد : ازاین تعداد 1 میلیون و 300 هزار نفر شامل جمعیت شهرهای زیر 20 هزار نفر و روستایی 300 هزار نفر کارمندی ، 70 هزار نفر در قالب خانواده های شهداء ،جانبازان و مددجویان بهزیستی بوده و610 هزار نفر بصورت بیمه رایگان سلامت همگانی، تحت پوشش این بیمه هستند.
مدیر کل بیمه سلامت آذربایجانشرقی جمعیت تحت پوشش شهرستان سراب را نیز110 هزار نفر اعلام کرد و افزود : این تعداد جمعیت شامل 70 هزار نفربیمه شده روستایی ،15 هزار نفر بیمه شده رایگان همگانی و 25 هزار نفر سایر اقشار و کارکنان دولت را شامل می شود .

 وی با اشاره به محل احداث ساختمان جدید بیمه سلامت شهرستان سراب گفت : این ساختمان در محلی به مساحت 270 متر مربع با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال در مدت 9 ماه احداث خواهد شد .

انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار