روزشمار پیروزی انقلاب اسلامی؛

هشدار کوبنده امام خمینی (ره) به دولت بختیار/ کارکنان نخست وزیری اعتصاب کردند

با مروری بر وقایع بعد از 12 بهمن سال 57 به خوبی می‌توان فرصت و تهدیدها و هر آنچه کشور را به سمت دگرگونی پیش می‌برد، دریافت.

اعتصاب کارکنان نخست وزیری به منظور پشتیبانی از مبارزات خونین ملت مبارز و قهرمانبه گزارش خبرنگار  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با ورود امام خمینی (ره) به وطن پس از سال‌ها دوری، بارقه نور امیدی در دل‌ها تابید و فصل جدیدی در تاریخ ایران گشوده شد تا ملت ایران از هر قشر و طبقه اجتماعی و اقتصادی، به هویت ایرانی - اسلامی خود افتخار کنند.
 
با مروری بر وقایع بعد از 12 بهمن سال 57 به خوبی می توان فرصت و تهدیدها، بایدها و نبایدها و هر آنچه کشور را به سمت دگرگونی پیش می‌برد را دریافت و با گذر لحظه‌ها بر عظمت و شکوه انقلابی که با رهبری و درایت امام خمینی (ره) به ثمر نشست، پی برد.
 
15 بهمن 57؛ کارکنان نخست وزیری به منظور پشتیبانی از مبارزات خونین ملت مبارز و قهرمان ایران و در جهت همبستگی با این نهضت، اعتصاب کردند. بختیار که در دفتر کار خود نیز پایگاهی نداشت، باز هم تلاش کرد تا با امام خمینی (ره) ملاقات کند، اما امام (ره) قاطعانه اعلام کردند که تا استعفا ندهد او را نخواهند پذیرفت.

بختیار در مصاحبه با روزنامه «لوماتن» چاپ پاریس گفت: «من همچنان چون گذشته مشتاق ملاقات با آیت‌الله خمینی (ره) هستم، اما اگر ایشان موضع‏‌گیری نمایند کوشش برای ملاقات ارزشی نخواهد داشت. در این صورت ما همچنان دور از یکدیگر دوستان خوبی برای هم باقی خواهیم ماند!». او در مصاحبه‏‌ای دیگر با لحنی دوگانه میان نرمش و تهدید گفت: «در برخی از اصول نه با شاه سازش می‏‌کنم نه با امام خمینی».

او بر این نکات تاکید کرد که:
 
1- به آیت‌الله خمینی (ره) اجازه‌ تشکیل دولت موقت را نمی دهم.
2- کسانی را که جنگ داخلی راه بیندازند، اعدام می‌کنم.
3- تمام نظرات امام‌خمینی (ره) را در لباس قانون تحقق می بخشم.
 
امام (ره) در پاسخ تهدیدهای دولت و فرمانداری نظامی فرمودند: «من باید نصحیت کنم که دولت غاصب کاری نکند که مجبور شویم مردم را به جهاد دعوت کنیم. ما از ارتش می‌خواهیم هر چه زودتر به ملت متصل شوند. آن‌ها فرزندان ما هستند، ما به آن‌ها محبت داریم...»

امام (ره) درباره‌ اصول سیاست‌هایشان فرمودند: «تمام اتباع خارجی در ایران به صورت آزاد زندگی خواهند کرد. ما برای اقلیت های مذهبی احترام قائل هستیم...»

در همین روز، چندین پاسگاه هوایی در سراسر ایران علیه رژیم شاه شورش کردند. افراد زیادی از نیروی هوایی بازداشت شدند و در پایگاه شاهرخی همدان زندانی شدند. دانشجویان طرفدار انقلاب اسلامی در لندن، ملبورن و انگلستان دست به تظاهرات وسیعی زدند. دویست نفر از وزرای سابق، معاونان وزارتخانه‌ها، بعضی از مدیران بخش خصوصی، استانداران و ... بازداشت شدند كه اتهام آن‌ها سوء استفاده از بیت‌‏المال و فساد بود.


گزارش الهام قبادی


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار