مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به هزینه‌های بالای مدارس شبانه‌روزی این استان، بر استفاده از ظرفیت خیرین برای رفع نیازمندی‌های این مدارس تاکید کرد.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جواناز یاسوج؛اظهار کرد: حدود 46 مدرسه شبانه‌روزی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حدود 7 هزار دانش‌آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند، گفت: این دانش‌آموزان در سه دوره متوسطه اول و دوم، فنی و حرفه‌‌ای و کار و دانش در سطح استان تحصیل می‌کنند.

وی جلوگیری از کاهش افت تحصیلی، ارتقای سطح کیفی آموزش، استفاده بهینه از نیروی انسانی و تربیت کردن نیروهای مورد نیاز از میان دانش‌آموزان بومی مناطق مختلف استان را از مهم‌ترین اهداف تشکیل و راه‌اندازی مدارس شبانه‌روزی عنوان کرد.

این مسوول با اشاره به تاسیس حدود 120 مدرسه دو دانش‌آموزی و 9 مدرسه تک دانش‌آموزی در استان، گفت: این اقدام با هدف بالا بردن نرخ سطح پوشش تحصیلی در استان انجام گرفته که همین امر باعث شده تا در زمینه نرخ پوشش تحصیلی در هر سه دوره ابتدایی، متوسطه اول و دوم از میانگین کشوری بالاتر باشیم.

زارع‌پور، توسعه سواد را عامل موثری در توسعه فرهنگ هر جامعه عنوان کرد و بیان داشت: تمامی تلاش خود را برای باسواد کردن افراد دارای شرایط سواد در استان به کار گرفته و درصدد هستیم تا جایی کودکی از تحصیل باز نماند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هزینه‌های بالای مدارس شبانه‌روزی، گفت: اداره‌کل به ازای هر دانش‌آموز شبانه‌روزی 1250 تومان پرداخت می‌کند که این موضوع با توجه به شرایط مالی کشور کار را برای ما سخت می‌کند.

وی بر شناسایی و استفاده از ظرفیت خیرین برای رفع مشکلات و نیازمندی‌های این مدارس تاکید کرد و گفت: خیرین می‌توانند با اقدام مطلوب خود در این حوزه گامی موثر در راستای توسعه سواد و کمک به ارتقای فرهنگ استان بردارند.

این مسوول با اشاره به افزایش مهاجرت روستاییان به شهر و افزایش حاشیه‌نشینی گفت: این موارد از جمله آسیب‌هایی است که دغدغه بسیاری از مسوولان شده است.

زارع‌پور عدم وجود مدارس در مناطق روستایی و محروم را یکی از عوامل اثرگذار در بروز این آسیب‌ها عنوان کرد و بیان داشت: باید با همکاری همدیگر امکانات رفاهی، فرهنگی و آموزشی را در این مناطق فراهم کرده و گامی موثر در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی برداریم.


انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.