رئیس جمهوری لبنان گفت: برای رویاروئی با اسرائیل و تروریسم باید همبستگی داشته باشیم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ ژنرال «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان با تاکید به اینکه « مقاومت، حق مقدس ما است و نمی توانیم از آن دست بکشیم»، گفت که برای رویاروئی با رژیم صهیونیستی و تروریسم باید همبستگی داشته باشیم.

وی در دیدار با هیاتی از تجمع عربی اسلامی برای حمایت از مقاومت به پرونده فلسطین اشاره کرد و گفت: در مرزهای لبنان دشمن وجود دارد و برای اینکه مرتکب اشتباه نشویم باید به طورعمیق سیاست های آن را بشناسیم.

دو طرف در این دیدار در باره اوضاع منطقه و لبنان گفت وگو کردند. رئیس جمهوری لبنان افزود: دشمن می خواهد زمین های بیشتری را اشغال و هویت فلسطینی را در تاریخ محو کند زیرا مدعی است که صاحب زمین های فلسطین است.

وی به پرونده تروریسمی که برمبنای « تفسیری انحرافی از اسلام» شکل گرفته است، اشاره کرد و همبستگی برای نابودی تروریسم و رویاروئی با اسرائیل را خواستار شد.

ژنرال عون با بیان اینکه« مقاومت ما حق مقدس است زیرا از حقوقی مانند انسانیت، هویت و سرزمین خود دفاع می کنیم»، خاطرنشان کرد: اگر از مقاومت این حق اصولی خود دست بکشیم تاریخ علیه ما قضاوت خواهد کرد.

رئیس جمهوری لبنان تصریح کرد: در حالی که می توانیم پیروز شویم باید با کمترین امکانات خود به وظیفه واجب خود عمل کنیم ، ما نمی توانیم عقب نشینی کنیم اگر امکانات موفقیت وجود دارد و آنها اتحاد ما و همدلی و تعامل صریح و شفاف ما هستند.

وی اظهارداشت: همه سخنان من در باره پرونده فلسطین را در مراسم سوگند ریاست جمهوری به ویژه وظایف سازمان ملل در این زمینه را شنیده اند و اکنون تاکید می کنم که براساس باورهایم آن سخنان را بیان کردم زیرا نمی توانیم آنچه را اتفاق افتاده است، نادیده بگیریم.

ژنرال عون با بیان اینکه حضرت امام علی (ع) می فرمایند «المحاید لم ینصر الباطل ولکنه خذل الحق»، گفت: امروز نمی توانیم سکوت کنیم و چشم خود را بر روی حق ببندیم و در خصوص قضیه ای که با نتایج آن زندگی می کنیم به سیاست بی طرفی ملتزم باشیم.

رئیس جمهوری لنبان افزود: فلسطینی ها به دلیل اینکه از خانه و کشور خود بیرون رانده و آواره شده اند تا امروز در لبنان با رنج و سختی زندگی می کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
احسنت بر این ریس جمهور
آخرین اخبار