هشدار رئیس بانک مرکزی اروپا درباره خروج از منطقه یورو

رئیس بانک مرکزی اروپا هشدار داد رها کردن یورو به نفع هیچیک از کشورهای اروپایی نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا اعلام کرد رها کردن یورو به نفع هیچیک از کشورهای اروپایی نیست و دولت ها در بسیاری از موارد مسئول مشکلات اقتصادی کشورهایشان هستند.

­به گزارش خبرگزاری رویترز، مخالفان روند همگرایی در اروپا موسوم به یوروسکپتیسیسم اخیرا در اروپا به موفقیت هایی دست پیدا کردند و چندین حزب سیاسی از جمله جبهه ملی در فرانسه و جنبش پنج ستاره در ایتالیا در استدلال های خود پول واحد اروپا را زیر سوال می برند.

مخالفان پول واحد اروپا، که با رای انگلیسی ها به برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) در 23 ژوئن بیشتر ترغیب شدند، عقیده دارند که نرخ تبادل انعطاف پذیر موجب رقابت پذیری اقتصاد آنها و پایان سال های ریاضتی خواهد شد.

دراگی در سخنانی در لیوبلیانا از سران سیاسی که اعتماد را در منطقه یورو زیر سوال می برند، به شدت انتقاد کرد. وی گفت: «کشورهایی که اصلاحات انجام دادند برای رشد اقتصادی پایدار نیازی به نرخ تبادل انعطاف پذیر ندارند.»

دراگی تصریح کرد: «اگر رشد بهره وری از یک کشور ضعیف است به دلیل مشکلات ساختاری عمیقا ریشه دار آن است و نرخ تبادل نمی تواند راه حل باشد.» وی همچنین از کند شدن اصلاحات ساختاری انتقاد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار