سلامت نیازمند تیم درمانی است و نباید در حوزه سلامت متخصصان گفتمان‌های جداگانه و جزیره‌ای داشته باشند.

حوزه سلامت نباید جزیره‌ای شود/ تعامل متخصصان نجات‌بخش سکته‌های مغزی
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بابک زمانی متخصص مغز و اعصاب در ششمین همایش قلب و فناوری‌های نوین و همایش مشترک قلب و غدد و قلب و اعصاب اظهار داشت: در درمان بیماری‌ها باید جامع عمل کرد و بیماران را رهایی بخشید.

وی ضمن اظهار خرسندی از گفتمان‌های مشترک قلب و مغز و اعصاب افزود: برخی بر این باورند در درمان آریتمی عصبی فقط تخصص قلب تاثیرگذار است اما بسیاری از مشکلات آریتمی ناشی از مغز و اعصاب است.

زمانی گفت: با توجه به آسیب سکته‌های مغزی و آمار بالای سکته‌های مغزی در کشور باید بدانیم مراقبت از بیماران سکته مغزی بدون متخصصان قلب و مغز امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: در گذشته برخی عملکردهای مغز را نیز جداگانه ارزیابی می‌کردند که طبق اخرین تحقیقات یگانگی عملکرد مغز و تاثیر مغز برتمام ارگان‌های بدن محقق شده است.

زمانی ادامه داد: از آنجایی که مغز و نورولوژی در همه ارگان‌ها نقش آفرینی می‌کنند نباید از آن غافل شد و نشست‌های مشترک قلب و مغز می‌تواند بازتاب خوبی بر عملکرد سلامت داشته باشد.

گفتنی است ششمین همایش قلب و فناوری‌های نوین طی دو روز  و با حضور متخصصان قلب و عروق، مغز واعصاب و غدد در پژوهشگاه نیرو برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار