رییس سازمان نظام پزشکی کشور با تاکید بر جدیدترین دستورالعمل‌های تعیین تعرفه‌های پزشکی در جهان از تعریف 9 بخش مختلف در این زمینه خبر داد.

علیرضا زالی رییس سازمان نظام پزشکی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه استاندارد ویزیت خدمات سرپایی در مطب ها پروتکل بسیار مفصلی دارد، بیان کرد: در دنیای امروز ویزیت دیگر از آن حالت ساده و ابتدایی خارج شده و جای خود را به مدل های امروزی و مطابق با استانداردهای روز جهان داده است. 

وی تاکید کرد: هم اکنون طبق آخرین نسخه های روز علمی در جهان ویزیت سرپایی مجموعا به 9 بخش مختلف تقسیم شده که همگی آنها در کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات نیز به روشنی بیان شده است. 

رییس سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: ویزیت های کنونی متناسب با وضعیت خاص بیمار، وضعیت کارسنجی، نوع مهارت، سختی بیمار مراجعه کننده به مطب، نوع ریسک که درمان بیماری برای پزشک دارد، میزان دانش مورد نیاز، لزوم پیگیری بعدی بیمار و مداخلات سرپایی غیر از نسخه نویسی از جمله بخش‌های فهرست نه‌گانه ویزیت پزشکان محسوب می‌شود. 

زالی با اشاره به تغییر و تحولات جدید در ویزیت سرپایی اظهار داشت: این ویزیت ها زمانشان کوتاه بوده و به عنوان مثال تعرفه مراجعه ناشی از سرماخوردگی به عنوان ویزیت ساده و مراجعه بیمارانی با انواع مشکلات زمینه ای و نوع بیماری سختی که دارند نیز در زمره ویریت های تخصصی قرار گرفته و تعرفه آن‌ها لحاظ می‌شود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار