نگاه ویژه دولت به ارائه دهندگان خدمات سلامت/ دولت هیچ تصمیمی مبنی بر استخدام پرستار ندارد

وزیر بهداشت و درمان عنوان کرد: دولت هیچ تصمیمی مبنی بر استخدام پرسنل پرستار ندارد اما به همه ارائه دهندگان خدمات سلامت نگاه یکسانی دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان در حاشیه مراسم تجلیل از پرستاران نمونه کشور در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه دولت هیچ تصمیمی مبنی بر استخدام جدید پرستار ندارد اما به طور کلی دولت به همه ارائه دهندگان خدمات سلامت یک نگاه یکسانی برای ارائه امکانات دارد.

وی بیان کرد: پرستاران جز اقشار پر تلاش و موثر کشور محسوب می‌شوند اما متاسفانه باید بگویم که تعداد این افراد به ازای جمعیت کشور در مقایسه با منطقه کمتر است و این می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در امر خدمات رسانی به مردم و سبب افزایش زمان کاری پرستاران شود.

وزیر بهداشت درباره معوقات پرستاران نیز عنوان کرد:‌ در این زمینه مجلس کار خودش را انجام داد و موافقت کرد اما پنج ماه از این موافقت گذشته و هنوز در عین اینکه بخشی از مطالبات پرداخت شده اما بیش از یک سال است که اکثر همکاران ما چه در گروه پرستاری و چه در گروه پزشکی و چه در شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی هنوز مطالباتشان را دریافت نکرده‌اند.

هاشمی ادامه داد: طبق قول معاون اول رییس‌جمهور، دولت تلاش می‌کند تا بتواند تا پایان سال معوقات را پرداخت کند و بیمه‌ها به ویژه تامین اجتماعی نیز باید معوقاتشان را به ویژه به بیمارستان‌ها پرداخت کنند چرا که در غیر این صورت مشکلاتی برای بیمه شدگان تامین اجتماعی پیش می‌آید که خود این سازمان باید پاسخگوی آن باشد.

هاشمی در پایان گفت: من امیدوارم کمبودهای جامعه پرستاری با تامین منابع مالی و بودجه ای در طرح تحول سلامت هر چه سریعتر جبران شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار