مدیرعامل شرکت آبفار استان کرمان گفت: با افتتاح 18پروژه آبرسانی روستایی در ایام دهه فجر حدود 54 هزار و 157 نفر از آب آشامیدنی سالم بهرمند می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، علی رشیدی با اشاره به اینکه این پروژه ها در 89 روستای استان پراکنده شده اند، تصریح کرد: این پروژه ها از اعتبارات صندوق توسعه ملی و در راستای پروژه های اقتصاد مقاومتی استان کرمان می باشند و همزمان با سفر رئیس جمهور بصورت همزمان و از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح می شوند.

وی ادامه داد: برای اجرایی شدن این پروژه ها بالغ بر 480 میلیارد ریال هزینه شده است و در شهرستان سیرجان و محل افتتاح به دست رئیس جمهور نیز 9 روستا در قالب یک پروژه به خط لوله شرب روستایی استان متصل می شوند که جمعیت 459 نفری را شامل شده که 22 هزار میلیون ریال برای اجرایی شدن آنها هزینه شده است.

رئیس هیئت مدیره آبفار استان اظهار کرد: حدود 14 پروژه درشمال استان و شرق استان و 6 پروژه در جنوب استان در این افتتاحیه ها جای دارند.

رشیدی با تاکید براینکه پروژه امیرآباد استحکام در شهرستان کرمان از بزرگ ترین پروژه های این شرکت است که در ایام دهه فجر افتتاح می شود، عنوان کرد: با اجرای این پروژه 14 روستا با جمعیت 2 هزار و 657 نفر به نعمت آب شرب سالم دسترسی می یابند.

وی شرق استان کرمان را نیز از مناطق محروم از نعمت آب دانست و اظهار کرد: فاز اول پروژه آبرسانی به نرماشیر در شرق استان شامل 12 روستا با جمعیت 7 هزار و 900 نفر دیگر پروژه بزرگ ویژه دهه فجر شرکت آبفار استان است و بخشی از خستگی کار پرسنل آبفار استان با این افتتاحیه ها که لبخند رضایت را برای روستائیان استان به ارمغان می آورد، را می زداید.

مدیرعامل شرکت آبفار استان کرمان میزان اعتبار هزینه شده برای این پروژه را 136 هزار و 168 میلیون ریال ذکر کرد.

رئیس هیئت مدیره شرکت آبفاراستان کرمان گفت: برای پروژه های ششگانه در جنوب استان کرمان 106 هزار و 608 میلیون ریال هزینه شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.