رئیس قوه قضاییه گفت: دستگاه قضایی برای تأمین آزادی‌های مشروع در چارچوب انقلاب کار می‌کند.

دستگاه قضایی در چهارچوب انقلاب و آزادی مشروع فعالیت می‌کندبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیت صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه امروز(چهارشنبه) با حضور در حرم امام خمینی(ره) به منظور تجدید میثاق با آرمان‌های امام و شهدا با گرامی‌داشت ایام دهه فجر اظهار داشت: همه می‌دانیم انقلاب اسلامی، انقلابی بی‌بدیل است که با رهبری امام راحل در بیست و هشت سال پیش پیروز شد و شاخصه اصلی آن بحث مردم‌سالاری و اسلامیت آن است.

وی افزود: قوه قضاییه هم در چهارچوب این نظام معنا می‌شود و در چارچوب آزادی‌های مشروع فعالیت می‌کند و دستگاه قضایی برای گسترش عدالت و احقاق حقوق عامه و رسیدگی به حقوق و مطالبات مردم و تحقق حقوق و رسیدگی به مجرمان کار می‌کند.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: قوه قضاییه وظیفه مهمی به خصوص در گسترش حقوق عامه و نظارت بر کار دستگاه‌های اجرایی دارد.

وی افزود: در چارچوب این نظام که منادی انقلاب و بشریت است برای قوه قضاییه وظایف خطیری از جمله گسترش عدالت و احیای حقوق عامه و رسیدگی به دعاوی مظلومان و تعقیب مجرمان ترسیم کرده است، لذا قوه قضاییه برحسب آن‌چه که در قانون آمده و آن‌چه که امام تعریف کردند وظایف زیادی از جمله احقاق حقوق، تعقیب مجرمان و برخورد با مفسدان و پیشگیری از جرم که در چارچوب قانون اساسی انجام شوند، برعهده دارد.

وی افزود: ما در این روز عزیز و در جمع مسئولان عالی قضایی با امام راحل و آرمان‌های ایشان تجدیدمیثاق می‌کنیم و می‌دانیم رسیدن به قله نهایی نیاز به تلاش بیشتر و ایثار همه مسئولان است. 

آیت الله آملی لاریجانی ادامه داد: ما مسئولان قوه آن‌چه را که در توان داریم برای تحقق این اهداف به ویژه در برخورد با مفسدان اقتصادی، برای تأمین آزادی‌های مشروع، احیای حقوق عامه، گسترش عدالت و رسیدگی متقن به دعاوی و تظلم خواهی به میان آوردیم .

وی افزود: طبیعتا محدودیت‌هایی در قوه داریم و تلاش مسئولان این است که در همین چارچوب و در حد مقدورات بتوانیم مشکلات را مرتفع  کنیم.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: قوه در طول سال‌های گذشته مسیر پرتلاطمی داشته و امروز مفتخریم که در چارچوب قوانین عمل می‌کنیم و میزان حجم پرونده‌ها با تلاش مسئولان انجام می‌شود.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: ما با آرمان‌های امام(ره) تجدیدمیثاق می‌کنیم که بتوانیم رضایت مردم را جلب و اهداف انقلاب را برآورده کنیم و ارشادات و حمایت‌های رهبری در این مسیر کارساز بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار