دادستان قم گفت: حدود ۴۰۰ مورد سفره‌خانه بدون مجوز در قم وجود دارد که تعدادی از آنان محل استقرار اراذل بوده، به همین جهت امید است ظرف مدت یک هفته این سفره‌خانه‌های محل اراذل را پلمب کنیم.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، مهدی کاهه در دیدار با آیت‌الله حسینی بوشهری که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد با اشاره به اینکه دو امر مهم در دستور کار دستگاه قضا وجود دارد اظهار داشت: سلامت قوه و کارآمدی قوه دو امر مهم و تأثیرگذاری است که دستگاه قضا آن را دستور کار خود قرار داده است.

وی با تأکید بر اینکه کارآمدی قوه رویکرد جدی برای پیشگیری و مقابله با جرائم است، افزود: کارآمدی قوه سبب از بین بردن مجازات می‌شود.

دادستان قم بیان کرد: باید آسیب‌ها را پیش‌بینی کنیم تا بتوانیم در این دو رویکرد موفق عمل کنیم، و تا زمانی که شناخت و پیش‌بینی از آسیب‌ها نداشته باشیم پیشگیری با شکست مواجه می‌شود.

وی بیان کرد: قریب به 10 سال است که در شهر مقدس قم خدمت می‌کنم، الان توفیق این را دارم که در سنگر جدید بتوانم به مردم خدمت کنم، از این‌ رو تمام نقاط شهر را منطقه به منطقه اعم از اینکه آسیب ویژه و آسیب اتفاقی کدام است، شناسایی کرده‌ایم و راه‌کارهایی برای مقابله با آسیب‌ها مطرح‌شده است.

کاهه عنوان کرد: یکی از مراحل مهمی که در دستگاه قضا انجام داده‌ایم، شناسایی جامعه‌ای از افراد قانون‌شکن بوده که بتوانیم در مواقع ضروری بر روی آنان کنترل داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از آسیب‌های جدی در جامعه، فضای مجازی است که سبب وقوع جرم در می‌شود، خاطرنشان کرد: در برنامه‌های آتی دستگاه قضا وجود دارد که یک شورای فضای مجازی متشکل از پلیس فتا، سپاه، دادگستری و نیروی انتظامی را تشکیل دهد تا به‌صورت شورایی به آن پرداخته شود.

دادستان قم تأکید کرد:  اقدامات پیشگیری و حذف بستر می‌تواند بهتر و هزینه کمتری را برای نظام به همراه داشته باشد، همچنین درصدد هستیم که با حذف این بستر اقتدار قضایی را به معرض ظهور برسانیم.

وی با اشاره به اینکه مجامع عمومی نباید جایگاه اراذل باشد عنوان کرد: طرحی را برای مقابله با اراذلی که پارک را محل استقرار خود قرار داده‌اند مطرح کرده‌ایم که علاوه بر باغبان یک پاسبان هم داشته باشند تا پارک‌ها را از وجود اراذل محافظت کنند.

کاهه بابیان طرحی دیگر از دستگاه قضا خاطرنشان کرد: حدود 400 مورد سفره‌خانه بدون مجوز در قم وجود دارد که تعدادی از آنان محل استقرار اراذل بوده، به همین جهت امید است ظرف مدت یک هفته این سفره‌خانه‌های محل اراذل را پلمب کنیم.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار