امیر سیاری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

توان امروز نیروهای مسلح قابل مقایسه با هیچ زمان دیگری نیست/جمهوری اسلامی با اقتدار در تنگه باب المندب حضور دارد

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: توان امروز نیروهای مسلح قابل مقایسه با هیچ زمان دیگری نیست.

توان امروز نیروهای مسلح قابل مقایسه با هیچ زمان دیگری نیستامیردریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر، درخصوص توانمندی‌های دفاعی کشور بعد از گذشت 38 سال از انقلاب اسلامی اظهار داشت: توانمندی‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه با زمان قبل از پیروزی انقلاب قابل مقایسه نیست.

وی ادامه داد: ما توانسته‌ایم در زمینه تولید ادوات مختلف هوایی، زمینی و دریایی آنقدر رشد کنیم، می توانیم بگوییم که توان مقابله با استکبار جهانی را داریم و در مقابل هر تهدیدی می ایستیم که این بدان معناست که توانمندی‌های دفاعی کشور روز به روز در حال پیشرفت است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره توانمندی‌های نداجا بعد از 38 سال بیان داشت: باتوجه به اینکه نیروی دریایی ارتش یک یگان تجهیزات محور است، تا قبل از پیروزی انقلاب تمامی این تجهیزات از خارج کشور تامین می شد اما در حال حاضر به جایگاهی رسیده‌ایم که می توانیم تمام تجهیزات مورد نیاز نیروی دریایی را در داخل کشور بسازیم که این یک حرکت بزرگ است.

وی با تاکید به این موضوع که پس از پیروزی انقلاب اجازه ورود هیچ کشور بیگانه را به مرزهای آبی ایران نداده‌ایم، گفت: نیروی دریایی ارتش هیچ‌گاه به کسی اجازه نداده که به آب‌های سرزمینی ایران نزدیک شود چه برسد به آنکه بخواهد وارد آن شود. بنده به جرات می توانم بگوییم امنیتی که امروزه در مرزهای آبی کشور وجود دارد از 15 تا 20 سال گذشته به وجود آمده و به مرور به این جایگاهی رسیده است که همگان متوجه شدند که این مرزها صاحب دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: اتاق‌های کنترل کننده مرزی که در کشور به وجود آمدند امروزه به عنوان اتاق اقتدار معروف شده اند که به صورت مستمر و در تمامی شرایط جوی مرزها را کنترل و رصد می‌کند.

وی اضافه کرد: همگان می‌دانند که نمی‌توان مرزهای دریایی را مانند مرزهای خشکی کنترل کرد، این امر نیاز به حضور مستمر ناوها، زیردریایی‌ها و بالگردها دارد که به لطف خدا در زمینه تأمین این تجهیزات به جایگاهی خوبی رسیدیم و مرزها به صورت دائم تحت نظارت ما قرار دارد.

امیر سیاری در بخش پایانی سخنانش در خصوص زمان تقریبی برگزاری رزمایش ولایت 95 نزاجا خاطر نشان کرد: ما همه ساله و در سه ماهه پایانی این رزمایش را برگزار می‌کنیم و با توجه به اینکه یک ماه و نیم از این مدت باقی مانده رزمایش را در این بازه زمانی برگزار خواهیم کرد. 

فرمانده نداجا درباره رزمایش مشترک کشورهای غربی و عربی در خلیج فارس عنوان داشت: به هیچ کس اجازه نزدیک شدن به آب های سرزمینی مان را نمی دهیم.
 
وی افزود: ما آمادگی داریم تا با تمام توان از مرزهایمان دفاع کنیم و در هیچ زمانی به هیچ کس اجازه نخواهیم داد که به آب های ما نزدیک شوند.

فرمانده نداجا درباره ساز و کار حضور ناوگروه های نداجا در تنگه باب المندب، گفت: نزدیک 40 کشور جهان در تنگه بابالمندب حضور دارند و همه برای تامین خطوط مواصلاتی خود اقدام می کنند.

دریادار سیاری خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی با اقتدار در تنگه باب المندب حضور دارد و کشتی های تجاری را محافظت می کنند. 

وی درباره اینکه آیا آمریکایی ها در منطقه باب المندب برای ناوگروه ایرانی مزاحمت ایجاد می کنند؛ تصریح کرد: تنگه باب المندب یک آبراه بین المللی است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
زنده باد فرمانده شجاع نیروی دریای ارتش
آخرین اخبار