با برگزار شدن مرحله استانی المپیاد فرش دستباف نفرات برگزیده در بخش های دانش آموزی و دانشجویی به مرحله کشوری این المپیاد راه یافتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، غلام رضا آقا گل زاده مسئول امور فرش دستباف سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: مرحله استانی این المپیاد با رقابت دانشجویان در 4 رشته بافت، رنگرزی، طراحی و مرمت و دانش آموزان در 4 رشته بافت، رنگرزی، طراحی وهر سه گرایش برگزار شد که در آن 8 دانشجو و دانش آموز جهت اعزام به المپیاد کشوری، برگزیده شدند.

وی افزود: در بخش دانشجویی در مقطع کاردانی ، زینب حبیبی در گرایش طراحی، سهیلا تیموری در گرایش بافت، ام البنین رحمانی در گرایش مرمت، فاطمه رحیم زاده در گرایش رنگرزی و در بخش دانش آموزی نیز در مهارت بافت، فاطمه صادقی، در مهارت رنگرزی،نگین الیاسی و در گرایش طراحی، محدثه مهدی محمدی ودرسه گرایش ،مهشید منصورثانی، حائز رتبه های برتر شدند.

آقا گل زاده گفت: المپیاد کشوری فرش دستباف در حالی در استان فارس برگزار می شود که دانش آموزان و دانشجویان هنر، صنعت فرش کشور پس از پشت سر گذاردن مسابقات استانی راهی مرحله ملی و کشوری می شوند و در این مرحله پس از رقابت دو روزه در دو بخش علمی و عملی برگزیده ها مشخص می شوند.

مسئول امور فرش دستباف سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران افزود: این المپیاد در دو سطح دانش آموزی و دانشجویی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان و مرکز آموزش علمی کاربردی فنی وحرفه ای هتلداری ساری برگزار شد و در مرحله استانی نیز به نفرات برگزیده هر رشته لوح تقدیر و جوایز اهدا شد.

انتهای یام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار