به دنبال بارش برف و سرما و برودت هوا برای پنجمین روز متوالی مدارس در برخی نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اردبیل در نوبت بعد از ظهر تعطیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل؛به دنبال بارش برف و سرما و برودت هوا برای پنجمین روز متوالی مدارس در برخی نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اردبیل تعطیل شد و دانش‌آموزان مقطع بعد از ظهر نیز خانه‌نشین شدند.

تعطیلی مدارس نوبت بعدازظهر اردبیل برای پنجمین روز متوالی

براساس اعلام اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل درروز چهارشنبه، 13 بهمن‌ماه در سری بعد از ظهر در اردبیل، اصلاندوز، پارس‌آباد و نمین تمامی مقاطع تحصیلی و در گرمی پیش‌دبستانی و ابتدایی به علت بارش برف و برودت هوا تعطیل است.

این در حالی است که به دنبال بارش برف و سرمای هوا مدارس در مقطع‌های مختلف در برخی مناطق و شهرهای استان از روز شنبه به تعطیلی کشیده می‌شود و این امر سبب دغدغه و نگرانی دانش‌آموزان و والدین آنها در زمینه تاخیر و تعلل در فعالیتهای آموزشی می‌شود.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل بارشها تا روز پنجشنبه در استان ادامه خواهد داشت و افت شدید دمای هوا نیز برای استان اردبیل قابل پیش‌بینی است به طوری که با توقف بارشها در روزهای جمعه و شنبه شاهد کاهش محسوس دمای هوا در مرکز استان و اغلب مناطق استان اردبیل خواهیم بود.

تعطیلی مدارس نوبت بعدازظهر اردبیل برای پنجمین روز متوالی

بارش 10 سانتیمتری برف اردبیل را سفید پوش کرد

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت:‌ بر اثر بارش برف که از عصر دیروز در سطح استان اردبیل آغاز شده تاکنون ۱۰ سانتیمتر برف در اردبیل به زمین نشسته و اغلب مناطق استان سفیدپوش شده است.

علی دولتی‌مهر افزود: بر اثر بارش برف که از عصر دیروز در سطح استان اردبیل آغاز شده تاکنون 10 سانتیمتر برف در اردبیل و قسمت عمده‌ای از استان به زمین نشسته و اغلب مناطق استان به دنبال این بارشها سفیدپوش شده است.

وی با اشاره به بارش برف در روزهای آغازین هفته جاری بیان کرد:‌ در این دور از بارشها نیز شاهد بارش بیش از 10 سانتیمتری برف در اغلب مناطق استان بودیم که سرما و برودت آن در حال حاضر تداوم داشته و به دنبال این امرموج دوم بارشها نیز از دیروز وارد استان شده است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل افزود: با آغاز مجدد این بارشها در شب گذشته شاهد دمای زیر صفر درجه در تمامی شهرستانهای استان اردبیل بودیم به طوری که خلخال با منفی 9 درجه سردترین شهر استان و بیله‌سوار و پارس‌آباد با منفی 2 درجه گرمترین مناطق استان اردبیل بوده‌اند.

دولتی‌مهر با بیان اینکه مردم شهر اردبیل نیز در شب گذشته دمای هوای منفی 6 درجه را پشت سر گذاشتند، تصریح کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی آسمان استان تا روز پنجشنبه ابری و مه‌آلود خواهد بود و انتظار کاهش شدید دما در اغلب مناطق استان با بارش برف دور از انتظار نیست.

وی با هشدار نسبت به تداوم بارشها و سرمای هوا در استان و احتمال ایجاد اختلال در ترددهای جاده‌ای گفت: بارش برف در جاده‌های مواصلاتی و کاهش دید افقی تا امشب در سطح استان قابل پیش‌بینی بوده و به دنبال آن لغزندگی و یخبندان و احتمال مسدود شدن مقطعی در گردنه‌های و جاده‌های کوهستانی و اختلال در تردد وسایل نقلیه درون شهری با توجه به پیش‌بینی بارش 10 تا 30 سانتیمتری برف وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل اظهار داشت: بارش برف براساس پیش‌بینیهای انجام شده تا روز پنجشنبه در مرکز استان و اغلب شهرستانها تداوم یافته و با توقف آن در ساعات نخست روز جمعه هوای استان به ویژه در مناطق سردسیر در روزهای جمعه و شنبه به شدت کاهش یافته و در بیشتر مناطق استان دما به کمتر از 15 درجه زیر صفر هم خواهد رسید.

تعطیلی مدارس نوبت بعدازظهر اردبیل برای پنجمین روز متوالی

بیشتر محورهای اردبیل را کولاک و برف در بر گرفته است

رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت: هم‌اکنون بیشتر محورهای استان اردبیل را بارش برف و کولاک در بر گرفته است.

سرهنگ سیدحجت فتاحی افزود: بارش برف از دیشب محورها و جاده‌های استان اردبیل را در بر گرفته است و در حال‌حاضر نیز بارش برف و کولاک در بیشتر محورهای استان حاکم است و نیاز است تا رانندگان در هنگام تردد نکات ایمنی را به طور کامل رعایت کنند تا شاهد هیچگونه حادثه دلخراشی در سطح استان نباشیم.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون کولاک و بارش برف شدید محور خلخال-اسالم را پوشش داده است، گفت: تردد در این محور فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است و از هم‌وطنان تقاضا داریم در صورت ضروری نبودن سفر از تردد در این محور خودداری کنند.

رئیس پلیس راه استان اردبیل از کولاک شدید در محور آستارا به طرف تونل خبر داد و افزود: این محور نیز با بارش برف مواجه است و انتظار داریم تا رانندگان برای تردد از این محور خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ مجهز کنند و با سرعت مطمئنه تردد داشته باشند.

فتاحی بیان کرد: در تمامی محورهای استان اردبیل بارش برف را شاهد هستیم و انتظار داریم تا رانندگان رعایت نکات ایمنی را مبنای کار و سفر خود قرار دهند و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در این راستا یک نیاز اساسی است که رانندگان باید به این امر توجه ویژه داشته باشند.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که هم‌اکنون در محورهای استان اردبیل وجود دارد عدم آشنایی برخی رانندگان با نحوه بستن زنجیر چرخ است که نیاز است رانندگان قبل از تردد در جاده‌ها آشنایی لازم در این زمینه را داشته باشند تا در جاده‌ها با مشکل خاصی مواجه نشوند.

رئیس پلیس راه استان اردبیل اظهار کرد: پلیس راه استان اردبیل نیز هم‌اکنون در آماده‌باش کامل به سر می‌برد تا در صورت بروز هرگونه حادثه احتمالی در سریعترین زمان ممکن خدمات خود را به مسافران ارائه دهد.

تعطیلی مدارس نوبت بعدازظهر اردبیل برای پنجمین روز متوالی

تمامی راههای اصلی و فرعی اردبیل برف‌روبی و نمک‌‌پاشی شد

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اردبیل گفت: هم‌اکنون با تلاش نیروهای راهداری شهرستان اردبیل تمامی محورهای اصلی و فرعی شهرستان برف‌روبی و نمک‌پاشی شده است.

علی دشتی افزود: در حال‌حاضر بارش برف بیشتر جاده‌های شهرستان اردبیل را فرا گرفته است و با تلاش نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اردبیل هم‌اکنون تمام جاده‌های اصلی و فرعی این شهرستان برف‌روبی و نمک‌پاشی شده است و خدمات‌دهی راهداران علی‌رغم بارش برف با جدیت ادامه دارد.

وی گفت: به محض بارش برف در محورهای شهرستانهای اردبیل که از دیشب آغاز شده بود نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اردبیل خدمات‌دهی خود را آغاز کردند تا شرایط سفری خوش و ایمن را برای مسافران و هم‌وطنان عزیز که قصد تردد از جاده‌های اردبیل را دارند فراهم کنند.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اردبیل با بیان اینکه برف‌روبی جاده‌های روستایی نیز هم‌اکنون با جدیت در اردبیل ادامه دارد،‌ گفت: تاکنون راه هیچ یک از روستاهای اردبیل مسدود نشده است و نیروهای راهداری اردبیل در آمادگی کامل به سر می‌برند تا در جاده‌های روستایی نیز برای تردد وسایل نقلیه خدمات خود را ارائه دهند.

دشتی تصریح کرد: در حال‌حاضر تردد در تمام جاده‌ها و محورهای مواصلاتی، ‌اصلی، فرعی و روستایی اردبیل امکان‌پذیر است و در همین رابطه از مسافران تقاضا داریم تا خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی مجهز کنند تا سفر خوشی را در پیش‌رو داشته باشند.

وی اظهار کرد: نیروهای راهداری اردبیل نیز به صورت شبانه‌روزی در جاده‌ها مستقر شدند و مشغول خدمات‌رسانی هستند چرا که تسهیل روند عبور و مرور و تردد وسایل نقیله و خدمات‌دهی به رانندگان برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در این راستا راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.