مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: طرح حدنگاری در شهرستان جم در سطح 150هزار هکتار و درقالب 47 پلاک به صورت کامل اجرا شد.

پایان طرح حدنگاری در جم
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سهیل مهاجری افزود: در حال حاضر 270 حوزه آبخیز به مساحت دو میلیون و 500 هزار هکتار در استان بوشهر وجود دارد که با وجود کاهش شدید بارندگی ها در سالهای گذشته ولی این حوزه ها همچنان سرزنده و پویا هستند.

وی اضافه کرد: در ادامه اجرای طرح حدنگاری در جم، شهرستانهای دشتی و دشتستان به‌ عنوان مناطق عملیاتی بعدی انتخاب شده‌اند و پروژه در این 2 شهرستان نیز به صورت موازی در دست اجراست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر، اجرای کامل طرح حدنگاری در این استان را گامی مهم در راستای سنددار کردن زمین ها بویژه اراضی کشاورزی به روش علمی معرفی کرد و گفت: اجرای کامل این طرح، منجر به کاهش تعارض و سوء استفاده های احتمالی از زمین های ملی می شود.

مهاجری یادآور شد: اجرای عملیات آبخیزداری حوزه آبخیز جم، ریز و باغان با اعتبار 200 میلیارد ریال از اعتبارات وزارت نفت در دو فاز از اقدامهای شاخص این بخش است که با اجرای مرحله نخست آن سالانه یک میلیون و 22هزار مترمکعب آب استحصال می شود.

وی بیان کرد: منابع طبیعی و آبخیزداری یکی از مهمترین سامانه های فعال و زنده هستند که جایگاه انکارناپذیری در توسعه پایدار استان بوشهر دارد.

مهاجری اظهار کرد: اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه‌های چاهگاه و کردلان با 50 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات وزارت نفت یکی از اقدامات شاخص حوزه آبخیزداری استان بوشهر است.

وی ادامه داد: جلب مشارکت مردمی در اجرای پروژه های بیولوژیک و ایجاد اشتغال پایدار از مهمترین هدفهای این پروژه است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: آغاز و یا طی مراحل پایانی 280 هکتار کپه کاری در خائیز تنگستان، 50 هکتار مرتع در گناوه و عملیات احیا و اصلاح 180 هکتار از مراتع شهرستان دیلم از جمله پروژه های این اداره کل در دهه مبارک فجر است.

مهاجری گفت: طرح های منابع طبیعی استان بوشهر در بخش هایی نه تنها از نظر اقتصادی و پاکیزه نگه داشتن محیط زیست بلکه از نظر اجتماعی و فرهنگی نیز جایگاه ارزشمندی برای مردم این سامان دارد.

وی در باره پروژه های دهه مبارک فجر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر افزود: همزمان با دهه مبارک فجر پروژه آبخیزداری در حوزه طلحه وفاریاب شهرستان دشتستان با پنج میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.