برگزاری جشنواره سراسری نمایشگاه های مدرسه انقلاب اصلی ترین مأموریت انجمن های اسلامی در مدارس در روزهای دهه فجراست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خراسان رضوی در نشست خبری با خبرنگاران گفت: در نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب، تعدادی از گروه‌های دانش‌آموزی با انتخاب یکی از محورهای موضوعی مشخص شده، به مطالعه، تحقیق و تولید محصولات نمایشگاهی بر پایه ابتکار دانش‌آموزی خواهند پرداخت و در نهایت هم با افتتاح نمایشگاه‌ها، دانش‌آموزان به روایت گری درباره موضوع غرفه می‌پردازند.

حوائجی افزود: اهداف برگزاری نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب، تحقق دو مأموریت تشکیلات یعنی نیروسازی و جریان‌سازی در سطح مدارس است.

وی گفت: رویکردهای اصلی این نمایشگاه ها شامل «ارتقای سطح انگیزه و تعلق خاطر نوجوانان نسبت به جبهه حق در تقابل تاریخی با جبهه باطل»، «آشناسازی نوجوانان با شخصیت و آرمان امام(ره) و مقام معظم رهبری»، «تقویت روحیه انقلابی و انگیزه دانش آموزان نسبت به پیگیری آرمان‌های ملی، جهانی و تمدنی انقلاب اسلامی»، «توجه بیشتر دانش‌آموزان نسبت به هویت اسلامی و تقویت ایمان آنها به مبانی اسلام و انقلاب»، «برانگیختن خلاقیت و توانمندی دانش‌آموزان در عرصه‌های علمی، هنری و اجتماعی» و«هم‌افزایی و همکاری صمیمی بین تشکل‌های دانش‌آموزی» است.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خراسان رضوی افزود: در این نمایشگاه ها که از 12 بهمن ماه در حدود 400 مدرسه مقطع متوسطه در سطح استان برپا می شود و تا 22 بهمن ماه ادامه خواهد داشت ایران دیروز، امروز و فردا به نمایش گذاشته شده و در سه محور شامل «دیروز ما»، «امروز ما» و «فردای ما» پیش بینی شده است.

حوائجی گفت: با توجه به روحیات و رفتارهایدخترانه بر مینای الگوی تعالی دختران، موضوعات محورهای نمایشگاه برای دختران متفاوت است .

وی گفت: با توجه به تقارن ولادت حضرت زینب(س) با دهه فجر غرفه رسم عقیله نیز به معرفی شخصیت حضرت زینب(س) می‌پردازد که از بخش‌های اصلی نمایشگاه‌ مدرسه انقلاب در مدارس دخترانه است.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خراسان رضوی با بیان اینکه در سال‌جاری در نمایشگاه مدرسه انقلاب، یک بخش ویژه نیز پیش‌بینی شده است، گفت: بررسی موضوعات فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، بخش ویژه نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب است.

حوائجی از دیگر برنامه‌های جنبی جشنواره مدرسه انقلاب را اکران فیلم‌های جشنواره مردمی عمار، معرفی کتاب با توجه به موضوعات غرفه‌ها، مستندسازی و گزارش کار نمایشگاه عنوان کرد و گفت: با شبکه‌های افق و امید هماهنگ شده است که کارهای جذاب دانش‌آموزی پخش شود.

وی با اشاره به برپایی ایستگاه های نوجوانان دختر و پسر بطور مجزا در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن ماه، از عموم دانش آموزان دعوت کرد تا با حضور در این ایستگاه ها، به کمپین هایی که به همت اعضای انجمن های اسلامی دانش آموزی در سراسر استان اجرا می شود بپیوندند.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.