فرمانده دانشگاه جامع امام حسین گفت: دشمن سعی در گسترش نفوذ و جلوگیری از دستیابی ملت به اهداف و آرمان‌هایش است.

برگزاری همایش نظام سلطه و جریان نفوذ با سخنرانی آیت‌الله آملی لاریجانی در17 بهمن ماه/ دشمن از تمام توان برای مقابله با انقلاب اسلامی استفاده می‌کندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرتیپ دوم "محمدرضا حسنی‌آهنگر" فرمانده دانشگاه جامع امام حسین در نشست خبری همایش نظام سلطه و جریان نفوذ با اشاره به اینکه همایش نظام سلطه و جریان نفوذ با سخنرانی آیت‌الله آملی لاریجانی 17 بهمن ماه آغاز می‌شود اظهار داشت: سخنران اختتامیه مراسم نیز حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی هستند.

وی افزود: این همایش 5 سخنران اصلی دارد که از جمله آنها می‌توان به سرداران احمدیان، جلالی، محسن رضایی، اللهیاری و ... اشاره کرد.

حسنی آهنگر با اشاره به اینکه در روز اصلی همایش 5 پنل اصلی سیاسی و امنیتی، فرهنگی رسانه و فضای مجازی، علمی و فناوری، اقتصادی ابعاد نفوذ و ابعاد بین‌المللی و منطقه‌ای نفوذ را داریم یادآور شد: این 5 گروه نمایندگانشان در نشست‌های 76گانه مشخص می‌شوند.

وی درباره محورهای اصلی همایش گفت: مفاهیم و مبانی نظری نفوذ، مصداق شناسی و مطالعات تطبیقی نفوذ، روش‌شناسی و راهبردهای مقابله با نفوذ، گونه شناسی جریان نفوذ از جمله محورهای اصلی همایش هستند. ما به دو شیوه فراخوان عمومی و سفارش مقالات را دریافت کردیم که 15 مقاله به صورت سفارشی از صاحب نظران سفارش دادیم که روز همایش ارائه می‌شود. 185 مقاله نیز از فیلترهای مختلف ما داوری شده و به صورت فراخوان تأیید شده است.

فرمانده دانشگاه جامعه امام حسین با اشاره به سازوکار مقابله با نفوذ در کشور و بررسی ابعاد مختلف آن و دعوت از دانشگاه‌ها و مراکز علمی برای حضور در مبحث مقابله با نفوذ یادآور شد: دشمن سعی در گسترش نفوذ و جلوگیری از دستیابی ملت به اهداف و آرمان‌هایش است. نقشه دشمن این است که در لایه سیاست‌گذاری از طریق رئیس جمهور و معاونانش و برخی از وزرای خود با ایران به مقابله بپردازد. همچنین در این زمینه ما سعی کردیم موضوع را به خوبی رصد کنیم و در این باره 1813 اتاق فکر را که علیه جمهوری اسلامی ایران اقدام می‌کنند رصد کردیم و روی 150 مورد از آنها تمرکز می‌کنیم.

حسنی آهنگر افزود: همچنین 2300 دانشگاه که در حوزه نفوذ در خارج از کشور فعالیت می‌کنند بررسی شدند که ما بر روی 1300 دانشگاه تمرکز کردیم و در حقیقت وزیرخارجه آمریکا و 5 معاونش سیاست‌های نفوذ را به راهبرد تبدیل می‌کنند.

وی تأکید کرد: نفوذ به دنبال برنامه‌ای است که در سطح ابعاد اقداماتی را علیه ایران و تقابل با کشورمان انجام دهد و ما در این زمینه 160 مرکز را شناسایی کردیم که در آمریکا، اروپا و غرب آسیا راهبردها را به عملیات‌ها تبدیل می‌کنند. استکبار در پوشش علمی و دیپلماسی و آموزشی و با محوریت قرار دادن مؤسساتی همچون ند، آژانس توسعه بین‌الملل، رند و ... به دنبال انجام عملیات علیه جمهوری اسلامی ایران است. همچنین آنها تلاش می‌کنند تا یک شبکه داخلی را ایجاد کنند تا از این طریق مدیریت آمریکایی را به آنها آموزش دهند.

فرمانده دانشگاه جامعه امام حسین درباره گفتمان سازی در بعد نفوذ تأکید کرد: گفتمان‌سازی در این زمینه برای مقابله با نفوذ برای مسئولین لازم است تا از این طریق ابعاد مختلف نفوذ را مطرح و تبیین کنیم. دشمن به دنبال آن است که با برنامه نفوذ کانون اصلی خانواده و شالوده فرهنگی را در کشور نابود کند و رسانه‌های جمعی باید ابعاد مختلف نفوذ را تبیین کنند.

حسنی آهنگر با اشاره به 2 جنبه دیگر در همایش نظام سلطه و جریان نفوذ گفت: در این همایش از افراد برتر در زمینه مسابقات کتاب‌خوانی و افرادی که فیلم ساختند یا کار پژوهشی انجام داده‌اند تقدیر خواهیم کرد. در این زمینه تندیس سلحشوران جهاد کبیر را آماده کرده‌ایم که از افرادی که در حوزه مقابله با نفوذ نقش آفرینی کرده‌اند تقدیر بعمل آوریم و در روز همایش از 12 نفر از این عزیزان تجلیل خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های دشمن برای نفوذ فرهنگی و شبیخون فرهنگی گفت: تا نتوانیم برنامه‌ها و نقشه‌های دشمن را در این زمینه بشناسیم نمی‌توانیم علیه آن اقدام کنیم و نفوذ فکری، فرهنگی و سیاسی مهمتر از نفوذ اقتصادی و نظامی است چرا که تشخیص آن دشوارتر است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار