معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: عرضه مکمل‌های غذایی ورزشکاران نیازمند نظارت بیشتری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛جلال عزیزی گفت:با نظارت های اخیر دانشگاه علوم پزشکی، وضعیت عرضه نابسامان مکمل های غذایی ورزشکاران مقداری بهتر شده است، اما هنوز روند مطلوب نشده است.


وی ادامه داد: هنوز مراکز فروش مکمل های نیروزای بسیاری در شهر کرمانشاه وجود دارند که به صورت غیرمجاز و بدون هرگونه مجوزی به فعالیت خود ادامه می دهند.انتظار می رود که هیات پزشکی ورزشی مکانی را مشخص کند و مکمل های مجوز دار و قانونی را به ورزشکاران و قهرمانان استان عرضه کند.

عزیزی تاکید کرد: چنانچه ساختار هیات پزشکی ورزشی استان این اجازه را دهد، ما نیز در اداره کل ورزش و جوانان استان این توانایی را داریم که هیات را مورد حمایت قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان حتی می تواند مکانی را در اختیار هیات پزشکی ورزشی استان قرار دهد که آنها نیز بتوانند آن مکان را به انجام این کار اختصاص دهند و با نظارت و دقت نظر بیشتری نسبت به ارائه مکمل های مجاز غذایی به ورزشکاران اقدام کنند.

این مقام مسئول در اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: یکی از نکات نگران کننده در این حوزه آن است که اغلب مکمل ها آلوده هستند و حتی ورزشکارانی هم داشته ایم که از این مکمل های مجاز و قانونی استفاده کرده اند اما به دلیل آلودگی این مکمل ها، تست دوپینگ آنها مثبت اعلام شده و دو سال از میادین ورزشی و قهرمانی به دور مانده اند.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.