کشته شدن 6 هزار نفر در فیلیپین در جریان مبارزه با مواد مخدر

آمارهای پلیس فیلیپین از کشته شدن بیش از 6 هزار نفر در مبارزه با مواد مخدر در این کشور خبر می‌دهد.

کشته شدن 6 هزار نفر در فیلیپین در جریان مبارزه با مواد مخدربه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان عفو بین الملل اعلام کرد پلیس فیلیپین ممکن است به دلیل کشتن هزاران نفر به اتهام سوداگری مواد مخدر یا پرداخت پول به دیگران برای قتل آنان پس از روی کار آمدن رودریگو دوترته، رییس جمهور فیلیپین مرتکب جنایت علیه بشریت شده باشد. 

رایا راجه، مشاور ارشد سازمان عفو بین الملل در این باره گفت: نیروهای پلیس و دیگر قاتلان ناشناخته هر فرد مظنون به تجارت مواد مخدر در این کشور را مورد هدف قرار می‌دهند. نتایج تحقیقات ما نشان می‌دهد این کشتار بدون محاکمه به صورت گسترده، عمدی و سازمان یافته انجام گرفته است. بنابراین می‌توان آن را جنایت علیه بشریت تلقی کرد. 

دوترته در یک مورد وعده داد 100 هزار نفر مرتبط با سوداگری مواد مخدر کشته شوند و بدنهایشان در خلیج مانیل انداخته شود و ماهی‌های از بدن این قاچاقچیان تغذیه کنند. از زمان روی کار آمدن دوترته درژوئیه سال 2016، پلیس فیلیپین اعلام کرده است 2 هزار و 555 نفر در جریان مبارزه با مواد مخدر در این کشور کشته شده‌اند. همچنین نزدیک به 4 هزار نفر دیگر در موقعیت‌هایی که توضیح داده نشده است، کشته شده‌اند. 

رییس جمهور فیلیپین بارها از ماموران پلیس این کشور خواسته است مصرف کنندگان مواد مخدر را مانند قاچاقچیان مواد به قتل برسانند. 

آمارهای پلیس فیلیپین نشان می‌دهد از اول ژوئیه سال 2016 (11 تیرماه) تا به امروز بیش از 6 هزار نفر در مبارزه با مواد مخدر در فیلیپین کشته شده‌اند که از این میان 2 هزار و 555 نفر به دست پلیس و 3 هزار و 930 نفر به وسیله گروه‌های ناشناس به قتل رسیده‌اند. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار