اهواز؛

تاکید رییس فرهنگ و ارشاد بر توجه به یارانه کتاب

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهواز برعرضه کتاب با قیمت معقول تر به بازار بمنظور افزایش توان خرید مردم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خالد لویمی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهواز گفت: تسهیلات مالی و یارانه‌ای در بخش کتاب در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید جدی‌تر گرفته شود.

وی اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور اولویت‌های فرهنگی برای مردم باید تسهیل شوند و تسهیل این اولویت‌ها از طریق تقویت بعد یارانه‌ای برای خرید کتاب و تقویت بخش نویسندگان در انتشار کتابشان باشد.

لویمی بیان داشت: سیزدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان از لحاظ تنوع غرفه‌ها، تنوع عناوین کتاب و تنوع انتشارات نسبت به سال‌های قبل از مزیت‌های نسبی خوبی برخوردار است و در حوزه برنامه‌های جنبی و کارهایی که به شکل کارگاهی در حوزه کتاب و کتابخوانی انجام شد شاهد تغییرات مثبتی نسبت به نمایشگاه های قبلی بودیم.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهواز با بیان این که نمایشگاه‌‍‌های کتاب از جذابیت‌های خاص خودشان برخوردار هستند تصریح کرد: رونمایی از کتاب از کارهایی است که مردم در نمایشگاه انجام می‎دهند و این اتفاق توسط اقشار مختلف با سطح اطلاعاتی متفاوت شکل می‌گیرد.

لویمی نمایشگاه کتاب را فرصتی طلایی برای مطالعه عنوان کرد و افزود: در نمایشگاه کتاب سلیقه‌های مختلف مطالعاتی در کنار هم قرار می گیرند و از کتاب ها دیدن می‌کنند که همین اتفاق فرصتی طلایی محسوب می‌‎شود.

وی با بیان این که باید بر جذابیت‌های نمایشگاه کتاب سال به سال افزوده شود خاطرنشان کرد: سلیقه‌ها و ذائقه‌های مطالعه مردم به مرور و به ویژه با ظهور شبکه‌های اجتماعی تغییر پیدا کرده است برای همین برای طراحی یک نمایشگاه کتاب باید این ظرافت‌ها در نظر گرفته شود.

این مقام مسئول اذعان داشت: دادن جنبه کارگاهی به نمایشگاه کتاب بسیار مهم و ضروری است به شکلی که مردم نیز در آن مشارکت داشته باشند علاوه بر آن مشارکت نویسندگان استانی، هنرمندان و پژوهشگرانی که به شکلی مورد اقبال طیف‌های مختلف هستند بر جذبه نمایشگاه می‌افزاید.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.