عضو کمیسیون امنیت ملی معتقد است؛ توان دفاعی کنونی قابل مقایسه با قبل از انقلاب اسلامی نیست.

توان دفاعی کشور قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست/تسلیحات نظامی صادر می‌کنیم"محمد جوادجمالی" عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به روند افزایش توان دفاعی کشور بعد از انقلاب اسلامی گفت: قبل از انقلاب اسلامی تسلیحات و هواپیماها با حضور مستشار وارد می‌شد و حتی اجازه دسترسی به نظامیان کشورمان به ویژه در بخش نیروی هوایی داده نمی‌شد.

وی با بیان اینکه پیش از انقلاب 40 هزار مستشار آمریکایی در ایران حضور داشتند، اظهار داشت: بسیاری از موافقت‌نامه‌های نظامی بعد از انقلاب متاسفانه از سوی غربی‌ها و دولت موقت ملغی شد و دیگر هواپیمای f16 و آواکس به ایران داده نشد.

نماینده مردم فسا تصریح کرد: با شروع جنگ میان ایران و عراق، مشکلات بسیاری برای ما در زمینه تامین تجهیزات نظامی پیش آمد، حتی سیم خاردار را باید از کشور دیگر وارد می‌کردیم و استفاده از موشک‌ها یا سلاح‌های نیمه سنگین جیره‌بندی شد.

جمالی بیان داشت: کشورمان نمی‌توانست مانند عراق بی مهابا در جنگ از سلاح‌ها استفاده کند، نکته جالب توجه تنوع تسلیحاتی کشور عراق در جنگ بود یعنی همزمان از مدل منحصر به فرد میگ جنگنده و تانک‌های شوروی یا هواپیمای سوخو و هلیکوپتر‌های آمریکایی استفاده می‌کرد و با استفاده از آن کشتی‌های نفتکش ما را در خارک مورد هدف قرار می‌داد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: امروز به لطف خدا در زمینه موشک‌های بالستیک و نقطه زن، تانک‌ها، مهمات، پهباد و در زمینه‌ جنگ‌های الکترونیک بسیار پیشرفت داشته‌ایم تا حدی که توانستیم پهپاد آمریکایی را در خاک کشورمان بنشانیم که اوباما نیز برای پس گرفتن آن نامه نوشت.

وی اذعان داشت: توان دفاعی کنونی ما قابل مقایسه با قبل از انقلاب اسلامی نیست اکنون در بعضی از موارد ما فروشنده و صادرکننده تسلیحات نظامی به کشورهای دیگر هستیم.

جمالی در ادامه با اشاره به به اینکه انقلاب اسلامی توانست هژمونی آمریکا را در منطقه نابود کند، افزود: ایران از نظر فاکتورهایی مانند جمعیت یا قدرت اقتصادی با آمریکا تضادهای بسیاری دارد اما شاکله انقلاب اسلامی توانست موجب خلل در هیمنه آمریکا شود.

نماینده مردم فسا تاکید کرد: آمریکا به دنبال تغییر و تجزیه جغرافیایی و سیاسی در منطقه به ویژه در کشورهای عراق و سوریه بود که این امر در خاطرات کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا یا جو بایدن معاون اوباما موجود است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران با تمام مشکلات خود توانست در مقابل این مسائل بایستد و در مقابل عراق و سوریه همیشه اعلام کرده‌اند که اگر حمایت‎‌های معنوی ایران نبود بارها و بارها این کشورها تجزیه می‌شدند.

نماینده مردم فسا خاطرنشان کرد: سران رژیم‌ صهیونیستی بعد از انقلاب اسلامی اعلام کردند که زلزله‌ای در منطقه به وجود آمده و بزودی این زلزله به این رژیم خواهد رسید لذا به نظر می‌رسد اکنون یکی از مشکلات آمریکا حضور جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار