معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: ايران فقط به برجام دلگرم نيست، آمریکا و ساير كشورهاى جهان در برابر زمزمه‌های تضعيف كننده برجام ايستاده‌اند.

ایران تنها به برجام دلگرم نیست/ پیش از اظهارات ترامپ سایر کشورها نسبت به حقانیت ایران آگاهی پیدا کردند

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور در مراسم گرامیداشت سالروز ورود امام خمینی(ره) به کشور که امروز( 12 بهمن ماه) در فرودگاه مهرآباد برگزار شد، اظهار داشت: امروز مثلث صهيونيسم سياهى را براى كشورمان خواستار است اما كشور ما بايد در پرتو اسلام و رهبرى هاى پدرانه مقام معظم رهبرى با اميد راه آينده را بپيمايد.

وى افزود: امروز دولت برآمده از ملت على رغم سختى، تحريم و بی‌رحمی‌ها در خط امام مشغول خدمت است.

حجت‌الاسلام انصارى تصریح کرد: دولت يازدهم در پرتو تدبير و با تكيه بر خرد جمعى، توان ديپلماسی در عرصه تعامل جهانى كارى كارستان كرد. اين اقدام عملكردی از جنس اقدامات فرماندهان ٨ سال دفاع مقدس بود.

معاون حقوقى رييس جمهور ادامه داد: دولت در برابر دشمن ايستاد و آبروى خود را در طبق اخلاص گذاشت.

وى با اشاره به اظهارات و اقدامات ضد ايرانى ترامپ، رييس جمهور امريكا تاكيد كرد: پيش از اظهارات و سخنان او ساير كشورها نسبت به حقانيت ايران آگاه هستند، به طورى كه كشورمان در ذهنيت جامعه جهانى پيروز است و بعنوان كشورى با ثبات در منطقه مطرح هستيم.

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه امام راحل 60 سال در میدان تذهیب نفس فعالیت داشت و به نقطه‌ای رسید که خود را در راه خداوند محو کرد گفت: قدرت امام(ره) قدرت قراردادی، سیاسی و مادی نبود، ایشان به قدرت هستی وصل شد و خود را در ساحت خداوند محو و قدرت خدا را پیدا کرد. اگر امام، امام شد دلیل آن این بود که به نقطه‌ای از خودسازی رسیده بود بطوری که سخن و خشم او الهی بود و دشمنان را می‌ترساند.
 
حجت‌الاسلام انصاری با اشاره به آثار رفع تحریم‌ها در برجام خاطر نشان کرد: از جمله تحریم‌های برطرف شده علیه کشورمان می‌توان به تحریم‌های هواپیمایی، راه و ترابری و بانکداری اشاره کرد. دشمنان کشور و صهیونیست سالها کوشیدند ایران هراسی را ترویج دهند، اما خوشبختانه در سایه مذاکرات و تعاملات سازنده توانستیم چهره قدرتمند، حقوقی و منطقی ایران را به جهان نشان دهیم.

وی ادامه داد: امروز اگر رئیس جمهور جدید آمریکا سخنان یا اقداماتی علیه کشورمان مطرح می‌کند اما سایر کشورها به حقانیت ملت ایران اذعان می‌کنند، نامه می‌نویسند و اعتراض می‌کنند، باید اعلام کنم کشورمان در ذهنیت جامعه جهانی پیروز است و به عنوان کشوری باثبات در منطقه شناخته می‌شود.

معاون حقوقی رئیس جمهور با تأکید بر اینکه ایران به عنوان کشور کانون صلح مطرح است خاطر نشان کرد: تناقض رفتار و گفتار دولتمردان آمریکا از سوی خودشان مورد انتقاد قرار گرفته بطوری که اعتبار آمریکا را مخدوش کرده است، ملت ایران همچون گذشته قهرمان و تواناست، دولت هم با هوشیاری مقام معظم رهبری تصمیمات شایسته را در راستای منافع ملی اتخاذ خواهد کرد.

حجت‌الاسلام انصاری با بیان اینکه ما خواهان صلح و امنیت هستیم یادآور شد: همچنان راه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را ادامه خواهیم داد. ملت بزرگ ایران در دوران جنگ و تحریم نشان دادند که در برابر تحریم و ظلم ایستادگی می‌کند اما خواهان تشنج آفرینی هم نیستند.

وی متذکر شد: امام را باید از نو شناخت. مبانی فقه، اندیشه، اصول مدیریتی و مردمداری او را باید مورد توجه قرار دادف همچنین علت شکل‌گیری انقلاب اسلامی را باید برای نسل‌های بعدی تشریح کرد.

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به اینکه امسال شاهد وقوع اتفاقات و مصیبت‌های تلخی در کشور بودیم اظهار داشت: رحلت آیت‌الله موسوی اردبیلی، درگذشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و شهادت آتش نشانان حادثه پلاسکو از جمله حوادث تلخ سال جاری بود لذا باید از این غم‌ها سکویی برای مقاومت در جهت جبران خلاء وجودی آنها ساخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار