فرماندار بناب از تولید 60 درصد بذر اصلاح شده مزارع آبی گندم و30 درصد بذر اصلاح شده مزارع دیم آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛فرج اللهی در بازدید از بزرگ ترین مجتمع اصلاح و فرآوری بذر آذربایجان شرقی در بناب، گفت: سالانه بالغ بر دو هزار و 500 تن بذر اصلاح شده در مرکز اصلاح و فرآوری بذر این شهرستان تولید می شود.
وی، مقاومت در برابر کم آبی و بیماری های گندم، بالا بودن راندمان تولید در واحد سطح، سهولت در کشت و کاهش ناخالصی محصول را از مزایای بذور اصلاح شده اعلام و اظهار کرد: استفاده از بذر های اصلاح نشده، آلودگی مزارع به علف های هرز را افزایش داده و باعث ازدیاد سیاهک گندم می شود.
فرج اللهی، سطح زیر کشت گندم دیم و آبی شهرستان بناب در سال زراعی 96- 95 را 9 هزار هکتار برآورد کرد و افزود: با توجه به برنامه های ترویجی و هدایت کشاورزان به کشت اصولی انتظار می رود بیش از 30 هزار تن گندم و جو در بناب تولید شود.
وی با اشاره به اینکه قیمت محصول به دست آمده از کاشت بذور اصلاح شده، 30 درصد بیشتر از قیمت تضمینی است، گفت: ما به التفاوت قیمت خریداری شده این محصول در جهت حمایت از تولید با کیفیت به صورت یارانه به مراکز اصلاح و فرآوری بذر پرداخت می شود.
فرماندار بناب، ظرفیت تولید مراکز اصلاح بذر بناب را مناسب دانست و افزود: این مرکز قابلیت تبدیل به قطب اصلاح بذر شمال غرب کشور را دارد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.