"دویچه بانک" آلمان به اتهام پولشویی در روسیه به پرداخت 425 میلیون دلار جریمه محکوم شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌بی‌سی؛ مقامات دپارتمان سرویس مالی ایالت نیویورک، دویچه بانک آلمان را در پرونده پولشویی حدود 10 میلیارد دلار در روسیه متهم دانسته و این بانک را به پرداخت 425 میلیون دلار جریمه نقدی محکوم کردند.

دویچه بانک متهم است میلیاردها دلار را به روشی غیرقانونی و با استفاده از شعبه‌های بانکی خود در مسکو، لندن و نیویورک به بیرون از روسیه منتقل کرده است. احتمالا انگلیس نیز جریمه‌ای در حدود 200 میلیون دلار برای این بانک آلمانی، که مقر آن در شهر فرانکفورت است، تعیین خواهد کرد. به این ترتیب جریمه دویچه بانک به 625 میلیون دلار می‌رسد.

دویچه بانک یک شرکت خدمات مالی و بانکداری چندملیتی است که در ژانویه 1870 تأسیس شد. این بانک آلمانی دارای شعبه‌هایی در مراکز تجاری مهم جهان مانند مسکو، نیویورک، سنگاپور، لندن، سیدنی، هنگ کنگ و توکیو است.

دپارتمان سرویس مالی نیویورک اعلام کرد دویچه بانک فرصت‌های زیادی برای کشف موضوع پولشویی، تحقیق درباره آن و تلاش برای متوقف کردن این روند داشت؛ اما با چشم‌پوشی بر روی این مسئله اجازه داد اقدام خلاف قانون "پولشویی" برای سال‌ها در این بانک ادامه پیدا کند.

به موجب توافقنامه‌ای که میان دویچه بانک و کشورهایی که در آن شعبه بانکی تاسیس کرده، امضا شده است، بانک آلمانی موظف به راه‌اندازی بخش نظارت بر عملکرد مالی این شعب بوده و مسئول جلوگیری از بروز هرگونه تخلف بانکی است. باوجود اینکه دویچه بانک در شعب نیویورک، لندن و مسکو  دارای نهاد مبارزه با پولشویی بود؛ تمام بازرسان این سه شعبه در برابر تخلف صورت گرفته سکوت اختیار کرده بودند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار