رهبر ارکستر سمفونیک تهران با اشاره به استقبال خوب مردم بوشهر از کنسرت، گفت: موسیقی در تبادل فرهنگ نقش مهمی را ایفا می‌کند.

نقش موسیقی در پیروزی انقلاب انکار نشدنی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گروه ارکستر سمفونیک تهران شب گذشته اولین اجرا خود را با رهبری شهرداد روحانی در بوشهر برگزار کرد. 

شهرداد روحانی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بوشهر در پاسخ به این‌که موسیقی چه تاثیری در پیروزی انقلاب اسلامی داشت است، گفت: موسیقی در همه چیز تاثیر دارد نه فقط در پیروزی انقلاب اسلامی. البته نقش موسیقی در پیروزی انقلاب انکار نشدنی است. موسیقی یک زبان بین‌المللی است در همه موارد حتی در جنگ. موزیسین‌هایی امشب در بوشهر اجرا داشتند، که بعضی از آنها برای روحیه دادن به سربازان در جبهه اجرا داشتند. در نتیجه موسیقی هنری والا و اثرگذار است.

وی در ادامه در مورد قطعه‌هایی که در دوران انقلاب ساخته بود، یادآور شد: یکی از قطعه‌هایی که شب گذشته در کنسرت اجرا کردیم، نامش «فریاد تهی» بود که در زمان هشت سال دفاع مقدس و ججنگ تحمیلی ساخته بودم وهمان زمان این سروده را به انسا‌ن‌های بزرگی که برای پاسداری از میهن اسلامی به جبهه‌های جنگ رفته بودند و جان خود را در این راه از دست داند، تقدیم کردم. البته قطعات دیگری مانند «سرزمین مادری» و «حماسه» در آن زمان ساخته شده بود.

رهبر ارکستر سمفونیک تهران در مورد تاثیر موسیقی در ثبات ایران در جامعه بین‌المللی تاکید کرد: اصولا فرهنگ و هنر، حربه‌ی بسیار موثری است و ما می‌توانیم با فرهنگ و هنر کشورما، اولا روابط خوبی با دیگر کشورها برقرار کنیم، دوما می‌توانیم با استفاده از این ابراز، اثرات مثبتی بر افکار عمومی دنیا بگذاریم. به همین خاطر خود من و افرادی که در این حوضه فعالیت می‌کنند، این مساله را خیلی جدی می‌گیرند.

روحانی افزود: در حقیقت تبادل فرهنگی بین کشور ما و دیگر کشورها خیلی مساله مهمی است چراکه این مساله می‌تواند نظر و افکرا عمومی دنیا را تغییر دهد. متاسفانه این روزها اخبار درستی از ایران در دنیا منعکس نمی شود. این هنر والا و فاخر در این مساله می‌تواند خیلی موثر باشد.

وی در مورد بوشهر و مردم خونگرمش گفت: من بیشتر چند ساعت نیست که در این شهر هستم ولی استقبال خوبی از کنسرت به عمل آمده بود و من از طرف ارکستر سنفونیک تهران از همه استقبال کنندگان تشکر می‌کنم. مردم این شهر واقعا خونگرم هستند. البته ما یک روز دیگر در این شهر هستیم و امیدوارم که برنامه امروز هم از امشب بهتر شود. 

رهبر ارکستر سمفونیک تهران در پایان یادآور شد: امیدوارم که در آینده باز هم به بوشهر سفر کنم و در اینجا دوباره برنامه برگزار کنم. هدف من این است که تمام فعالیت‌های هنری در پایتخت نباشد و سعی می‌کنم که در تمام ایران‌زمین برنامه داشته باشم. ما این برنامه را از عسلویه شروع کردیم و روز گذشته روز دوم بود که در بوشهر برنامه داشتیم.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.