یک منبع در وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی به دلیل دسترسی نداشتن به فناوری لازم برای پرتاب یک موشک بالستیک قاره‌پیما، یک موشک میانبرد آزمایش می‌کند.

کره شمالی به جای موشک قاره پیما، موشک بالستیک میان برد آزمایش می‌کندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک منبع در وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد پیونگ یانگ ممکن است به دلیل خلاء فناوری، به جای آزمایش یک موشک قاره پیما، یک موشک بالستیک میانبرد را شلیک کند. 

براساس اعلام منبع نظامی سئول، کره شمالی احتمالا به دلیل دسترسی نداشتن به فناوری لازم برای پرتاب یک موشک بالستیک قاره‌پیما، یک موشک میانبرد "موسودان" را آزمایش می‌کند. 

یک منبع نظامی در وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد: هیچ نشانه‌ای از آزمایش قریب الوقوع موشک بالستیک از سوی کره شمالی دیده نمی‌شود. با این وجود، ما از نزدیک تمامی فعالیت‌های جدید نظامی کره شمالی را رصد می‌کنیم. پیونگ یانگ می‌تواند هر زمانی که کیم جونگ اون، رهبر این کشور فرمان دهد یک موشک بالستیک میان برد شلیک کند. 

اوایل ماه جاری میلادی، وزیر خارجه کره شمالی اعلام کرد این کشور آمادگی دارد در هر زمان و هر مکانی، یک موشک بالستیک را شلیک کند. براساس گزارش‌ها، در ماه آوریل تا اکتبر سال میلادی گذشته پیونگ یانگ 8 موشک بالستیک موسودان آزمایش کرد که تمامی آنها با شکست مواجه شد. 

در ماه‌های اخیر آمریکا به دلیل برنامه هسته‌ای کره شمالی و تهدیدات این کشور، حضور نظامی خود را در شبه جزیره کره افزایش داده است و همین امر فضای سیاسی در شبه جزیره را پرتنش کرده است. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار