استاندار اصفهان در بازدید از طرح نمایشگاه بزرگ اصفهان گفت: ایجاد یک نمایشگاه تراز بین المللی و در شان اصفهان از مطالبات چندین ساله ی مردم به شمار می رفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول زرگر پور افزود: اصفهان در بخش های صنعتی، کشاورزی و میراثی جایگاه بسیار خوبی در کشور دارد ولی نمایشگاهی که بتواند این تولیدات را به نمایش بگذارد وجود ندارد و همین مطلب نیاز اصفهان به یک نمایشگاه بزرگ بین المللی را دو چندان کرد.

استاندار اصفهان گفت: پروژه ی نمایشگاه بزرگ اصفهان؛ یکی از پروژه هایی بود که در ابتدا سهامداران انگیزه ی کافی برای اجرای پروژه نداشتند ولی سهامداران جدید از جمله اتاق بازرگانی و شهرداری سهامداران معقولی هستند که انگیزه و پول کافی برای اجرای این پروژه را دارند.

وی افزود: این مجموعه می تواند در بعد گردشگری نیز تاثیر زیادی داشته باشد و در رشد اقتصادی استان نیز اهمیت دارد.

مساحت زمین طرح نمایشگاه بزرگ اصفهان 470 هزار متر مربع است و برای مساحت محدوده ی طرح توسعه ی نهایی 150 هکتار در نظر گرفته شده .

پیش بینی سقف اعتبار مورد نیاز طرح در مرحله اول 1500 میلیارد ریال می باشد که در صورت تحقق شرایط سال96 به بهره برداری می رسد.

پروژه ی نمایشگاه بین المللی اصفهان مطابق با آخرین مدل نمایشگاهی جهان و با الگوگیری از تکنولوژی و طراحی نمایشگاه های مونیخ، دبی، هانوفر آلمان و ایتالیا طراحی شده و تاکنون شرکت های بسیاری آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در این پروژه ی عظیم ملی اعلام کرده اند..

استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: استان اصفهان ابرطرح هایی دارد که هر کدام 20 سال از زمان آغاز عملیات اجرایی آنها می گذرد مشخص است که با تراز اولی کشور فاصله دارد.

وی افزود: ورزشگاه نقش جهان بزرگترین طرح ورزشی بعد از انقلاب است و با تلاش های صورت گرفته روی ریل درست خود قرار گرفت و با همکاری فولاد مبارکه به بهره برداری رسید به طوریکه در دومین مسابقه ای که در این ورزشگاه برگزار شد شاهد حضور بیش از 45 هزار تماشاگر بودیم.

رسول زرگرپور همچنین با بیان اینکه 23 سال پیش مجوز احداث مترو برای اصفهان صادر شد، گفت: هم اکنون 60 قطار در پارکینگ آماده ی استفاده است و اگر ایستگاه های بعدی به اتمام برسد از فاز یک مترو از جنوبی ترین به شمالی ترین نقطه ی شهر اصفهان به طول 22 کیلومتر آماده ی دسترسی ایجاد خواهد شد که امیدواریم تا نیمه ی اول سال 96 به بهره برداری برسد.

استاندار اصفهان یادآور شد: فاز دو و سه ی مترو نیز مشخص شده است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد که امیدواریم تا 4 سال آینده به بهره برداری برسد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.