سازمان پزشکان بدون مرز روز دوشنبه ضمن انتقاد از دستور ضد مهاجرتی رئیس جمهور آمریکا، آن را فرمانی اعلام کرد که به قیمت جان بسیاری از افراد از جمله مهاجران سوری تمام می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ سازمان "پزشکان بدون مرز" با صدور بیانیه ای اعلام کرد، تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای متوقف کردن پذیرش آوارگان و پناهجویان، بویژه آوارگان سوری به قیمت جان آنها تمام خواهد شد. این دستور اجرایی رئیس جمهور آمریکا، بطور عملی آوارگان را در مناطق جنگی گرفتار می کند و به شکلی مستقیم جان آنها را به خطر خواهد انداخت.

در این بیانیه آمده است: مرزهای آمریکا سالهاست که بر روی آوارگان و پناهجویان جهانی همواره باز بوده است اما دستور اجرایی ترامپ، در واقع حمله به اصل پذیرفته نجات جان انسانها است. روزانه صدها آواره تلاش می کنند که خود را مکانی امن برسانند اما با بسته شدن مرزهای آمریکا، امیدشان به ناامیدی تبدیل شده است.

بر اساس آمار ارائه شده توسط سازمان ملل متحد، حدود 9 میلیون و 500 هزار آواره سوری از آغاز درگیری های این کشور خانه و کاشانه خود را از دست داده و آواره شده اند. حدود یک و نیم میلیون تن از آنها به کشورهای اروپایی فرار کرده و شش و نیم میلیون تن از آنها در کشور خود آواره هستند. 

فرمان ترامپ مبنی بر جلوگیری از ورود اتباع هفت کشور مسلمان به آمریکا، محکومیت های شدیدی را از طرف رهبران اروپایی به همراه داشت و اعتراض هایی را در فرودگاه های آمریکا رقم زد.

سخنگوی نخست وزیر انگلیس از موافق نبودن "ترزا می" با دستور اجرایی ترامپ خبر داد.

"آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان نیز با این ممنوعیت مخالفت کرد و گفت که مبارزه با تروریسم، بهانه ای برای جلوگیری از ورود مهاجران نیست.

"فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه از نخستین رهبران اروپایی بود که از تصمیم ترامپ انتقاد کرد.

بسیاری از شهرهای آمریکا در روزهای گذشته شاهد تظاهرات و اعتراض های خیابانی علیه فرمان نژادپرستانه دونالد ترامپ بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار