روز دوشنبه، افسران ترکیه‌ای بازداشت شده در یونان، به تمدید مدت بازداشتشان در این کشور اعتراض کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، افسران ترکیه‌ای که گرفتار تنش‌ها میان آتن و آنکارا شده اند، روز دوشنبه در دادگاهی در یونان حاضر شدند و نسبت به حکمی که حبس آن‌ها را تا 3 ماه دیگر افزایش داده است، اعتراض کردند.

این 8 نیروی نظامی ترکیه، در ماه ژوئیه و پس از کودتای نافرجام اخیر ترکیه با یک بالگرد به یونان رفتند و در آن کشور درخواست پناهندگی کردند. آن‌ها اظهار کردند در صورت بازگشت به کشورشان، جانشان در خطر خواهد بود.

این افراد که شامل 5 سرگرد و 3 سروان می‌شوند، تا اتمام بررسی وضعیت پناهندگی‌شان در یونان در بازداشت به سر خواهند برد. آن‌ها درباره تصمیم مقامات مهاجرتی یونان مبنی بر تمدید مدت بازداشتشان برای 3 ماه دیگر اعتراض کرده اند.

یکی از مقامات دادگاه که نخواست نامش فاش شود گفت در جلسه غیرعلنی این دادگاه در روز دوشنبه، این افسران نظامی توضیح دادند افراد بی‌گناه نباید در بازداشت باقی بمانند. تصمیم این دادگاه در روزهای آتی اعلام خواهد شد.

این پرونده تنش‌ها میان ترکیه و یونان را افزایش داده است. مقامات این دو کشور در مسائل دیگری نیز با یکدیگر اختلاف نظر دارند.

ترکیه ادعا کرده است رای این دادگاه – مبنی بر رد استرداد افسران ترکیه‌ای به کشورشان --، انگیزه‌های سیاسی داشته است. آنکارا همچنین تهدید کرده است اقدامات متقابلی نظیر لغو یک توافق مهاجرتی با آتن را در نظر خواهد گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار