در ادامه غم‌شریکی با ملت ایران؛ دانش آموزان نقاشی‌های خود را به همراه شاخه گلی به ماموران آتش نشان تقدیم کردند.

ادای احترام دانشجویان افغانستانی به مقام شهدای پلاسکو/ تقدیم شاخه‌های گل به مأموران آتشنشان
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، جمعی از دانشجویان و دانش‌آموزان مهاجر افغانستانی امروز همزمان با تشییع پیکر شهدای آتشنشان با حضور در ایستگاه آتش‌نشانی پارک لاله با آتش نشان‌ها  و مردم ایران ابراز همدردی کردند.

در این برنامه که به همت بنیاد خیریه تبسم و با هماهنگی معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه 6 تهران و همراهی دانش آموزان مدرسه فرهنگ صورت پذیرفت دانش آموزان نقاشی‌های خود را به همراه شاخه گلی به ماموران آتش نشان تقدیم کردند.

همچنین یکی از کودکان حاضر در جمع شعری را برای شهدای فاجعه پلاسکو خواند.

در ادامه این همدلی بیانیه دانشجویان و دانش آموزان افغانستانی به شرح زیر قرائت شد:

"انا لله و انا الیه راجعون"

شهادت جمع کثیری از آتش نشان‌های ایرانی در حادثه المناک ساختمان پلاسکو موجب اندوه فراوان مهاجرین افغانستانی گردید. قطعا در طول بیش از سه دهه هم زیستی مسالمت آمیز در ایران مهاجرین نیز با حوادث ناگواری روبرو شده‌اند که آتش نشان‌های میزبان به کمک شتافته‌اند و هر آنچه در طبق اخلاص داشته دریغ نورزیدند و ما بارها شاهد جان فشانی آتشنشان‌های عزیز در جهت حفظ جان و مال مهاجرین در ایران اسلامی بوده ایم.

شاید به جرات بتوان گفت آتشنشان‌ها در همه جای دنیا محبوب دل‌ها هستند؛ آن‌ها فارغ از رنگ و نژاد، ملیت هدفی دارند و آن یاری رساندن به هم نوع خود در سریعترین زمان ممکن است و مهاجرین افغانستانی همواره در شادی ایرانیان شاد و در غم هایشان شریک بوده است.

امروز نیز به رسم دوستی و احترام با اظهار تاسف فراوان این حادثه تلخ و دردناک را به مردم شریف ایران بخصوص آتش نشان های شجاع تسلیت عرض نموده و برای شهدای آتش نشان مغفرت الهی را خواستاریم.

در ادامه آتش نشان‌های حاضر نیز با تشکر از حضور و تسلیت گویی کودکان و دانشجویان مهاجر در ایستگاه آتش نشانی از عزم خودشان در راستای خدمت رسانی به همه اقشاری که در ایران زندگی میکنند سخن گفتند و تاکید کردند که فرقی بین ایرانی و افغانستانی برایشان وجود ندارد و در نهایت زندگی بدون حادثه ناگوار را برای کودکان افغانستانی آرزو داشتند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Afghanistan
وحیدالله محمدی مهمند
۱۰:۳۱ ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
کار زیبایی انجام دادند ، آفرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۱ ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
مردم مظلوم افغان دوست و برادر دینی ما ایرانیان هستند
برای استقلال و امنیت افغانستان دعا می کنیم ان شاءالله به حرمت خون شهیدان پیروز شوند
آخرین اخبار