وزیر خارجه عراق با تاکید بر لزوم ادامه تلاش‌ها برای نابودی داعش، در خصوص گسترش نفوذ این گروه تروریستی در دیگر کشورهای جهان هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری کل العراق (این)، ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق، در دیدار با سفیران کشورهای اروپایی در بغداد اعلام کرد: جنگ با تروریسم داعش در عراق به زودی پایان می یابد و این جنگ به سایر کشورها منتقل می شود. باید برای ریشه‌کن کردن گروه تروریستی داعش تلاش های خود را افزایش دهیم.

وی در این دیدار همچنین درباره روند عملیات نظامی عراق علیه تروریست های داعش  و حمایت بین المللی این کشور از سوی کشورهای اروپایی در تمامی عرصه‌ها صحبت کرد.

وزیر خارجه عراق افزود: مردم جهان حق دارند به پیروزی های نیروهای عراقی در مبارزه با داعش افتخار کنند.

وی تاکید کرد: ریشه‌های تروریسم به عنوان خطری برای جهان باقی می‌ماند و باید برای نابودی آن، که با  قتل و خونریزی گسترش یافته است، مقابله کرد و منابع مالی و فکری آنان را از بین برد.

ابراهیم جعفری در ادامه از جامعه جهانی خواست در کنار تمامی کشورهایی باشد که درگیر با مبارزه تروریسم هستند تا درک کنند اگر کشوری را هدف قرار دهند یعنی تمام کشورهای جهان را هدف قرار داده‌اند.

وی در پایان اعلام کرد: سطح روابط عراقی-اروپایی افزایش و بهبود یافته است و عراق به دنبال تقویت همکاری ها و گشودن درهای سرمایه‌گذاری و فعال سازی منافع مشترک است.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار