در حملات هوایی جنگنده‎های سوری به حومه دیرالزور، شمار زیادی از عناصر داعش به‎هلاکت رسیدند.


به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آخرین وضعیت نقشه منطقه وادی‌بردی در حومه دمشق بیان‌گر آن است که تقریبا ارتش سوریه کنترل تمامی این منطقه را در اختیار دارد.
در ادامه نیز جنگنده‌های سوری مواضع تروریست‌های داعش را در شمال و جنوب‌غربی دیرالزور هدف قرار دادند که طی این حملات، شمار زیادی از عناصر داعش به‌هلاکت رسیدند.
 
*800 تروریست مسلح از وادی‌بردی خارج شدند

خروج 20 اتوبوس حامل تروریست‌های مسلح از

ارتش سوریه محل تجمع تروریست‌های داعش را در مناطق تله‌العوامید، البارده، تپه‌های روستای محسه (از توابع جنوب شرقی قریتین) واقع در حومه حمص هدف قرار داد.
خبرهای رسیده از منطقه وادی‌بردی حومه دمشق حاکی از آن است که 20 اتوبوس حامل 800 تروریست مسلح از این منطقه به‌سمت ادلب خارج شدند.  
 
*400 کیلومتر مربع از حومه دمشق در کنترل نیروهای سوری قرار دارد

خروج 20 اتوبوس حامل تروریست‌های مسلح از

این نقشه وضعیت تسلط کامل ارتش سوریه بر منطقه وادی‌بردی در حومه دمشق را نشان می‌دهد. بر اساس این نقشه مساحت تحت کنترل نیروهای سوری به بیش از 400 کیلومتر مربع می‌رسد.

روستاهای تحت کنترل ارتش سوریه در حومه غربی دمشق عبارتند از:  جديدة الوادي، أشرفية الوادي، بسيمة، عين الخضراء، عين الفيجة، ديرمقرن، كفير الزيت، دير قانون، الحسينية، كفر العواميد، برهليا، هريرة، إفرة و بازار وادي بردى.

هم چنین یکی از یگان‌های ارتش سوریه محل تجمع تروریست‌های داعش را در مناطق؛ تله‌العوامید، البارده، تپه‌های روستای محسه و جنوب شرق قریتین در حومه حمص هدف قرار داد که طی این حمله نیز شماری از عناصر تروریستی کشته و زخمی شدند.

*بمباران مواضع داعش در شمال دیرالزور
جنگنده‌های نیروی هوایی سوریه گروه‌هایی از تروریست‌های داعش را که در حال خروج از منطقه "العمال" و "شارع بور سعید" در شمال شهر دیرالزور بودند را هدف قرار دادند. این حمله همزمان با درگیری‌هایی صورت گرفت که در آن ارتش از تسلیحات سنگین و بمباران علیه تروریست‌ها استفاده کرد.

خروج 20 اتوبوس حامل تروریست‌های مسلح از

هواپیماهای سوری با شروع حملاتی، مواضع داعش را در شرق تپه "ابوالشامات" قلمون هدف قرار دادند که طی آن خسارات قابل توجهی به تروریست‌ها وارد شد.
 
جنگنده‌های روسی و سوری با انجام حملاتی، مقر تروریست‌های داعش را در مناطق  «المقابر» و  «سریة جنید» از محور جنوبی شهر دیرالزور هدف قرار دادند که در این عملیات‌ها تجمع عناصر تروریستی مورد اصابت مستقیم قرار گرفت. 

*آزادسازی «عین‌الفیجه» در حومه دمشق

خروج 20 اتوبوس حامل تروریست‌های مسلح از

طی روزهای گذشته نیز ارتش سوریه با ورود به شهر «عین‌الفیجة» در منطقه وادی‌بردی حومه دمشق، پرچم این کشور را بر فراز مقر النبع بالا برد. این پیشروی نیروهای سوری پس از توافق اولیه با معارضان مسلح مبنی بر خروج تروریست‌ها از منطقه صورت می‌گیرد.

گروه تروریستی نورالدین زنکی، گرایش بخش‌های نظامی این گروه به "جیش‌الثوار" وابسته به نیروهای دموکراتیک ارتش سوریه در حومه غربی شهر عفرین را تکذیب کرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار