پس از فرمان اجرایی جدید ترامپ؛

مقامات فرودگاه استانبول از عزیمت حدود 80 نفر به آمریکا جلوگیری کردند

در پی فرمان مهاجرتی جدید ترامپ، مقامات فرودگاه آتاتورک استانبول مانع از سفر حدود 80 نفر از این فرودگاه به مقصد آمریکا شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، پس از صدور فرمان اجرایی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درمورد ممنوعیت ورود اتباع برخی کشورهای عمدتا مسلمان نشین به آمریکا ، دهها نفر در فرودگاه آتاتورک شهر استانبول ترکیه گرفتار شده و اجازه پیدا نکردند عازم آمریکا شوند.

ترامپ در فراگیرترین اقدام خود از زمان به قدرت رسیدن، روز جمعه با صدور فرمانی ورود مهاجران و اتباع هفت کشور ایران، لیبی، عراق، سوریه، سومالی، سودان و یمن را به آمریکا به طور موقت ممنوع کرد.

ترامپ می گوید این اقدامات برای محافظت از آمریکایی ها در برابر تروریسم لازم است.

هرچند ترکیه در این فهرست نیست اما فرودگاه آتاتورک استانبول از فرودگاه هایی است که مسافران خاورمیانه از آن برای عزیمت به اروپا و آمریکا استفاده می کنند.

مسئولان فرودگاه آتاتورک اعلام کردند روز یکشنبه مانع از سفر دهها نفر به آمریکا شدند.

به گفته یکی از مقامات این فرودگاه ، نزدیک به 80 نفر اجازه پرواز از این فرودگاه را پیدا نکردند. وی به جزئیات بیشتر در این زمینه اشاره نکرد.

هنوز مشخص نیست این ممنوعیت چه تاثیراتی بر شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز خواهد داشت. مقامات این شرکت تاکنون در این خصوص اظهار نظر نکرده اند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار