اصفهان؛

کاشان و اصفهان میزبان نخستین جام باشگاه‌های کتاب بوده‌اند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: در کل کشور 13 شهر منتخب هستند که می‌توانند منتخب جایزه کتاب سال شوند و در استان اصفهان دو شهر کاشان و اصفهان میزبان نخستین جام باشگاه‌های کتاب بوده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی  در اختتامیه نخستین جام باشگاه‌های کتاب کودک و نوجوان شهر اصفهان ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع دانش‌آموزان اظهار کرد: شما بچه‌های بزرگی هستید که با کتاب انس دارید و در استان اصفهان به وجود شما افتخار می‌کنیم که از انس با کتاب لذت می‌برید و شاد می‌شوید.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره باید سال‌های آینده نیز ادامه یابد، افزود: یک نویسنده برای نوشتن کتاب زحمات بسیاری می‌کشد و تجارب خود را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد تا با خواندن آن با دنیای او مأنوس شویم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان تصریح کرد: ارتقای فرهنگ جامعه تنها با انس با کتاب ممکن خواهد بود که باید از دوران کودکی به آن بها داد.

ارزانی یادآور شد: در کل کشور 13 شهر منتخب هستند که می‌توانند منتخب جایزه کتاب سال شوند و در استان اصفهان دو شهر کاشان و اصفهان میزبان نخستین جام باشگاه‌های کتاب بوده‌اند.

به گزارش فارس، اختتامیه جام باشگاه‌های کتاب کودک و نوجوان بعد از ظهر امروز با حضور دانش‌آموزان شرکت کننده این جشنواره در هنرستان هنرهای زیبا برگزار شد.

این جشنواره از آبان ماه سال برگزار شده بود که از میان 95 باشگاه کتاب 36 باشگاه توانستند مستندات خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

اگرچه مشکلاتی چون کمبود کتاب‌های معرفی شده، خلف وعده از تخفیف 50 درصدی و دروس سخت و فرصت کم دانش‌آموزان پیش روی نخستین جام باشگاه‌های کتاب بوده است ولی در مدت برگزاری این جشنواره استقبال خوبی توسط دانش‌آموزان صورت گرفته است.

شرکت کنندگان در این جام باید با انتخاب یکی از 100 کتاب پیشنهادی خلاصه آن را در مدت یک دقیقه در فیلمی ضبط می‌کردند و نامه‌ای یک ‌صفحه‌ای هم به نویسنده کتاب می‌نوشتند.

در پایان این اختتامیه از پنج نامه برتر و پنج باشگاه سایه دوست، بشارت نور، کتابخانه دخترانه امام خمینی، فرهنگ اول و مؤسسه فرهنگی هنری سرزمین قصه‌های کهن با اهدای تندیس و یک جلد کتاب نفیس تقدیر به عمل آمد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.